تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۲۴۲۸

سيزدهمين جشنواره بين‌المللی شيخ طوسی برگزار می‌شود

سيزدهمين جشنواره بين‌المللی شيخ طوسی برگزار می‌شود
«اولياء شعبانی» دبير سيزدهمين جشنواره بين‌المللی شيخ طوسی با اعلام اين خبر گفت: سيزدهمين جشنواره بين‌المللی شيخ طوسی با موضوع «عاشوراپژوهی در عرصه بين‌ا‌‌‌لمللی» برگزار می‌شود.

وی افزود: مهلت ارسال آثار عمومی برای اين جشنواره شامل كتاب‌های تأليفی، ترجمه، تصحيح، تحقيق، پايان‌نامه و نرم‌افزار تا پايان خردادماه سال ۱۳۸۹ اعلام شده است.

همچنين علاقه‌مندان به شركت در بخش ويژه شامل مقاله اين جشنواره فرصت دارند تا آثار خود را تا پايان شهريورماه سال ۸۹ به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.

شعبانی ادامه داد: مقالات ارسالی نبايد در هيچ همايشی ارايه شده باشد؛ همچنين نبايد در هيچ نشريه‌ای چاپ شده باشد.

دبير اين جشنواره درباره علت انتخاب موضوع جشنواره دوازدهم برای اين جشنواره نيز اظهار كرد: درخواست‌های زيادی به ويژه از خارج كشور برای ارسال اثر در اين زمينه وجود داشت، به همين دليل چنين تصميمی اتخاذ شده است.

وی با بيان اينكه فراخوان دوره سيزدهم تنها در كليت موضوع صورت گرفته است، عنوان كرد: اميدوار بوديم تا ريزموضوعات و محورهای جشنواره طی چند روز جاری قطعی شود، اما به احتمال فراوان به سال آينده موكول خواهد شد.

علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بيشتر و ارسال اثر می‌توانند به دبيرخانه جشنواره واقع در قم، خيابان معلم، جامعة المصطفی(ص) العالميه، طبقه دوم، اتاق ۱۸۹ مراجعه كنند.

يادآوری می‌شود، جشنواره بين‌المللی شيخ طوسی از سال ۱۳۷۵ فعاليت خود را آغاز كرد و ايجاد بستر مناسب برای ارتباط با محققان و كارشناسان و فضلای غير ايرانی داخل و خارج كشور و شناخت واقع‌بينانه و صحيح توانايی‌های بالقوه و بالفعل پژوهشی از اهداف اين جشنواره است.

انسان و دين در قرآن و سنت، حقوق اسلام و شبهات روز در حوزه فقه و كلام اسلامی، تمدن اسلام و جايگاه اهل بيت در جوامع اسلامی، مهدويت، حقوق و شخصيت زن، اخلاق و تربيت اسلامی، جايگاه اهل بيت(ع) در اسلام و تمدن اسلامی و جايگاه قرآن در اسلام و تمدن اسلامی از جمله عنوان‌هايی است كه برای برخی از دوره‌های جشنواره بين‌المللی شيخ طوسی انتخاب شده است.

طلابی از مليت‌های مختلف از جمله كشورهای آرژانتين، آلمان، آمريكا، استراليا، آذربايجان، افغانستان، هندوستان، پاكستان، كامرون، كنگو و... در اين جشنواره‌ها شركت كرده‌اند و آثار اين جشنواره به طور معمول به زبان‌های مختلف ارايه می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما