تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۲۳۵۷

درباره سوگواره سراسری عکس عاشورا

درباره سوگواره سراسری عکس عاشورا
این سوگواره تا کنون در شش دوره و دو بخش برگزار شده است که به صورت استانی انجام می‌شده است اما هفتمین دوره آن با عنوان «سوگواره عکس با عاشوراییان» برای اولین بار در زنجان به صورت کشوری برگزار می‌شود.

بخش ویژه هفتمین دوره سوگواره مربوط به موکب عزاداری امام حسین در حسینیه اعظم است.

این سوگواره با اهداف نگاه نو به آیین‌های سوگواری، ترویج فرهنگ صحیح عزاداری و کشف و ترکیب و تشویق هنرمندان عکاسی برگزار می‌شود.

اولویت سوگواره در موضوعات، نگاه نو و خاص در به تصویر کشیدن عزاداری‌های صحیح و بدون پیرایه است.

بخش‌های این سوگواره عبارتند از: تحریفات شکلی؛ گونه ای از عزاداری که از عنصر و شکل عزا و مصیبت تهی باشد و تحریفات محتوایی؛ گونه‌ای از عزاداری که نسبت به هدف یا اهداف سیدالشهداء(ع) که در مصیبت‌شان به سوگواری پرداخته می‌شود بی‌تفاوتی اعلام شود، نظیر: پرداختن به عزاداری به قیمت ترک اوامر الهی و یا ارتکاب محرمات، پرداختن به عزاداری به قیمت تضییع حقوق مادی و معنوی مردم(حق الناس) و پرداختن به عزاداری به قصد توجیه خلافکاری‌ها و بداخلاقی‌ها.

سوگواره عكس عاشورا در چندین شهرستان نظیر یزد، تبریز، کرمانشاه برگزار شده است.

این سوگواره نفرات برگزیده نداشته و به تمامی افرادی كه آثارشان پذیرفته شود، به ازای هر تك عكس مبلغ صد هزارتومان و مجموعه عكس ۱۵۰ هزارتومان پرداخت می‌شود. در پایان سوگواره نیز کتابی از آثار برگزیده منتشر می‌شود.

در سال اول برگزاری این سوگواره، ۳۲ نفر با ۱۲۰ عکس شرکت کرده بودند که این تعداد پس از پنج دوره، به ۱۳۰ نفر شرکت کننده با ۱۳۰۰ اثر رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما