تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۲۰۹۴

نخستین جشنواره نذورات عاشورايی در شوشتر برگزار شد

نخستین جشنواره نذورات عاشورايی در شوشتر برگزار شد
ابوالقاسم غلام‌حيدر، مجری برگزاری جشنواره نذورات عاشورایی، در حاشيه برگزاری اين جشنواره گفت: اين جشنواره با حضور ۵۰ شركت كننده و ۹۳ نوع نذر مختلف برگزار شده و استقبال از آن در شهرستان شوشتر بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: در اين جشنواره ۲۷ غذای نذری، غذای برتر شناخته شدند و هدايايی به عنوان يادبود به تهيه‌كنندگان اين غذاها اهدا شد كه از اين تعداد، ۱۱ غذای نذري با كيفيت عالی، ۹ غذای نذری با كيفيت بسيار خوب و هفت غذای نذری نيز با كيفيت خوب توانست جوايز جشنواره را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به نحوه انتخاب غذاهای نذری برتر در اين جشنواره، اظهار داشت: براي شناسايی نذورات برتر در اين جشنواره شش داور، نذورات را از نظر طعم، تزيين، ارزش غذايی، كيفيت و سفره‌آرايی مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی‌ اين جشنواره، تصریح کرد: در حاشيه اين جشنواره گروهی از بانوان استان همدان، نمايشگاه غذاهای فينگر فود را در جشنواره به نمايش گذاشتند كه بسيار مورد استقبال مردم و شركت‌كنندگان قرار گرفت.

غلام‌حیدر، افزود: فينگر‌فود از رشته‌های سفره آرايی و ساخت غذاها و تزئيناتی است كه با ميوه انجام می‌گیرد و به دليل استقبال بسيار زياد مردم در سال آينده قبل از برگزاری جشنواره، كارگاه آموزشی تزيين نذوارت برگزار می‌شود كه اساتيد فينگر ‌فود در آن تدريس خواهند كرد.

وی ابراز امیدواری کرد: به دليل پيشنهاد‌های بسيار زياد مردم جشنواره غذاهای سنتی در شوشتر در آينده نزديك برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما