تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۹
۰
کد مطلب : ۱۱۸۱۱

صحیفه سجادیه در میان شیعیان نیز مهجور مانده است

صحیفه سجادیه در میان شیعیان نیز مهجور مانده است
غلامحسن رنجبر مؤلف کتاب «صحیفه عشق» و محقق تاریخ اسلام با اشاره به ایام ماه صفر و برپایی مجالس مذهبی به نام امام سجاد(ع) و خاندان حسینی اظهار داشت: در اکثر این مجالس موضوع بیماری امام سجاد(ع) و مظلومیت این خاندان مطرح می شود، اما کمتر از حماسه بزرگ علمی که این امام عظیم الشان پدید آورد سخنی گفته می شود.

مؤلف کتاب «صحیفه عشق» با بیان اینكه حضرات معصومین(ع) از نگاه شیعیان دارای علم لدنی و متصل به منبع فیض الهی هستند، گفت: این دانش بی حد و حصر در شرایط مختلف ظهور و نمود پیدا كرده است.

وی تاكید كرد: البته در برخی دوران های رهبری ولائی حضرات معصومین این تراوشات علمی قالب عملی به خود گرفته و در عرصه كلان اجتماعی به صورت فرایندی به نام شهادت كه اوج معرفت انسانی را می طلبد نمود پیدا كرده است.

محقق تاریخ اسلام گفت: امام سجاد(ع) در دوران امامت خود یكی از باشكوه ترین فرازهای علمی را به نمایش گذاشت و با نگارش گتاب صحیفه سجادیه اوج معرفت انسانی را به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینكه عدم تحریف صحیفه سجادیه و تعلق صد در صد آن به امام سجاد(ع) از حقایق بدون تردید است، اظهار داشت: این كتاب شریف بدون شك از ناحیه آن امام معصوم صادر شده و بنابراین موحدین توانند بیشتر از هر كتاب ادعیه و مناجات دیگر از آن استفاده کنند.

دکتر رنجبر مختصات معنوی یادگار ارزشند امام سجاد را بسیار فراتر از تصور بشری دانست و افزود: این كتاب زبان حال تمام انسان های موحد است و نوع تعالیم و ادعیه انسان ساز آن با نوع مناجات انبیای بزرگ الهی تشابه فراوان دارد.

مولف کتاب «صحیفه عشق» با انتقاد از بی توجهی مسلمین به این كتاب شریف گفت: تاسف بارتر از این موضوع این است كه صحیفه سجادیه در میان شیعیان نیز مهجور مانده است.

رنجبر تصریح كرد: در حال حاضر جوانان دانشگاهی و حوزوی گرایش بیشتری نسبت به این كتاب مقدس دارند ولی این امر باید در میان سایر طبقات اجتماع نیز گسترش یابد و این امر مستلزم همكاری سازنده میان مسئولان فرهنگی، روحانیان و نیز وعاظ و مداحان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما