تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۱۶۲
مدیر حوزه علمیه قم:

پيام امام حسين (ع) در روز عاشورا رساتر از آن است كه محدود به شيعه باشد

به گزارش خیمه، مديرحوزه علميه قم افزود: از همين رو است كه تمامي قيام‌ها عليه ظلم از عاشورا درس مي گيرد واين چيزي است كه گاندي رهبر آزادي خواه هند خود به آن اعتراف كرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد هاشم حسيني بوشهري گفت: از اين رو حادثه عاشورا با پيام گسترده و رفيعي كه دارد نه تنها زمينه انسجام بين امتهاي اسلامي را فراهم مي‌سازد بلكه تمام ملتهاي آزاده را در كنار هم قرار داده و موجب اقتدار آنان در برابر ظلم مي شود.

مدیر حوزه علمیه قم افزود: تمام دغدغه اباعبدالله (ع) اين بود كه مسير بشريت را به سمت توصيه به خداشناسي و دعوت به آرمانهاي الهي هدايت كند و چراغي فرا راه حركت بشر به سوي سعادت روشن سازد.

حسيني بوشهري گفت: دشمن از روز عاشورا مي‌ترسد و نمي‌خواهد پيام امام حسين (ع) به جهان منتقل شود و تلاش مي‌كند با ترفندهاي مختلف از جمله ايجاد خرافه پيام واقعي عاشورا را كمرنگ كند.

وي ادامه داد: درس آزادي خواهي و مبارزه با ظلم، دشمنان قسم خورده اسلام را مي‌ترساند و مي‌دانند كه قيام عاشورا اسلام را زنده نگهداشته و گسترش آن باعث تضعيف ظالمان خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه افزود: خرافه گرايي در عزاداريهاي محرم گاه از سوي دشمنان و گاه متاسفانه از سوي دوستاني صورت مي‌گيرد كه اسير بازي دشمنان شده‌اند و به نام دين اقداماتي انجام مي‌دهند كه مورد سوء استفاده قرار مي‌گيرد.

حسيني بوشهري گفت: پيام عاشوراي حسيني بايد با هوشياري و بيداري و آگاهي لازم آنطور كه شايسته است به جهان منتقل شود تا تمامي انسانهاي آزاده در انسجام با يكديگر در برابر ظالمان پيروز شده و راه سعادت را در پيش گيرند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما