تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۱۵۰۲

مأموران افراطی سعودی باید از صحنه حج حذف شوند

مأموران افراطی سعودی باید از صحنه حج حذف شوند
جامعه: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: در ایام برگزاری مراسم حج و عمره طرف‌های سعودی باید حقوق زائران ایرانی را كاملا رعایت كنند و عناصر تندرویی كه نمی‌خواهند روابط ما با عربستان مناسب باشد باید از صحنه حج حذف شوند.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر در مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران عمره ۸۹ كه از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد عازم مدینه منوره شدند با اشاره به فرصت عمره و حج برای پاك شدن از گناهان و جبران گذشته اظهار کرد: زائران عمره كه راهی عربستان می‌شوند سفیران انقلاب اسلامی و مكتب تشیع هستند كه قدم بر سرزمین وحی می‌گذارند، پوشش آنان و رعایت شئونات اسلامی توسط آقایان و خانم‌ها در این سفر معنوی از واجبات شرعی است.

وی افزود: مبادا با رفتار نامناسب خود باعث دلخوری پیامبر اكرم (ص) و حضرت زهرا (س) شویم باید دقت داشته باشیم كه در این ایام تحت نظر دیگر مسلمانان از سایر كشورها هستیم و رفتار و كردار ما باید به حدی جاذب باشد كه همه را متمایل به مكتب اهل بیت و ایران اسلامی كند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با توصیه اكید به زائران برای گوش دادن به توصیه‌ها و تذكرات روحانیون و مدیران كاروان‌ها گفت: رفتار ما با برادران اهل سنت باید از روی اخوت اسلامی باشد و ما باید شئونات آنها را رعایت كنیم، در مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی برای رسیدن به اخوت نمازخواندن بر روی فرش اشكالی ندارد.

قاضی عسگر ضمن اشاره به توافقات صورت گرفته با مقامات حج عربستان برای تأمین حرمت و احترام زائران ایرانی گفت: مقامات عربستانی نیز از برخورد افراطی برخی از مأموران خود با زائران ابراز ناخرسندی كرده‌اند و انتظار ما این است كه جلوی این افراد تندرو گرفته شود البته زائران ما نیز به قوانین و مقررات عربستان احترام می‌گذارند و ما دنبال پایمال كردن قوانین این كشور نیستیم.



نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما