تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۱۴
۰
کد مطلب : ۱۱۴۹۳

كارگاه وعظ و خطابه‌خوانی برای مبلغان برگزار می‌شود

كارگاه وعظ و خطابه‌خوانی برای مبلغان برگزار می‌شود
«علی كمساری» مديركل مشاركت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و تبليغی دفتر تبليغات اسلامی به برگزاری طرح جلسات اخلاقی و تربيتی برای مبلغان با عنوان اخلاق تبليغی اشاره كرد و گفت: اين طرح از هفته آينده برگزار می‌شود كه طی آن مبلغان با مباحث اخلاقی و تربيتی آشنا شده و آن را در مباحث تبليغی خود به كار می‌گيرند.

وی اظهار كرد: برگزاری اين دوره‌ها می‌تواند در رشد مباحث اخلاقی مبلغان تاثيرگذار باشد و آنها را با بهترين آموزه‌ها آشنا كند.

حجت‌الاسلام كمساری تصريح كرد: اين دوره‌های آموزشی در نمازخانه دفتر تبليغات اسلامی برگزار خواهد شد كه از استادان مجرب نيز استفاده می‌شود.

وی به برگزاری كارگاه وعظ و خطابه برای مبلغان اشاره كرد و گفت: با توجه به تنوع مخاطبان و پيچيده ‌شدن شرايط و ابزارهای انتقال پيام امروزه تبليغ به عنوان يك موضوع تخصصی در جامعه مطرح است و بايد نگاه ما نيز به اين موضوع نگاه تخصصی باشد. مديركل مشاركت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی دفتر تبليغات اسلامی تاكيد كرد: بايد مبلغان با ويژگی‌ها، شرايط و ظرافت‌های اين هنر آشنا باشند تا بتوانند به بهترين نحو ممكن به تبليغ پرداخته و تاثيرگذار باشند.

وی با بيان اينكه مبلغان به ويژه مبلغان جوان و كم‌تجربه بايد اشراف كامل به موضوع تبليغ داشته باشند گفت: مبلغ دينی در زمان تبليغ بايد تمامی ابعاد و مسائل نظير فن خطابه، اشراف به موضوع و محتوا، روان‌شناسی مخاطب و شناخت عنصر زمان و مكان را مد نظر داشته باشد تا بتوانند موضوعات را به بهترين شكل برای مردم ارائه كند.

كمساری تصريح كرد: در زمان تبليغ مبلغان همه اقشار و گروه‌های سنی با اختلاف سطح معلومات و با گرايش‌های گوناگون حضور دارند و از اين رو مبلغ بايد بداند كه چگونه صحبت كند تا بتواند تمامی مردم را نسبت به مسائل دينی آشنا سازد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات دشمنان گفت: دشمنان امروزه با بهره‌گيری از امكانات پيچيده برنامه‌های گوناگونی را برای انحراف جامعه در دستور كار خود دارند و می‌كوشند تا به ويژه نسل جوان را در توطئه‌ها و شبهه پراكنی‌های خود گرفتار سازند.

حجت‌الاسلام كمساری تاكيد كرد: مبلغ دينی با توانمندسازی خود و برخورداری از دانش و روش‌های روزآمد و كارآمد نبايد اجازه چنين اقدامی را به دشمنان بدهد و تنها راه آن آشنايی با چگونگی برقراری ارتباط و تعامل با نسل جوان است.

وی اظهار كرد: اين كارگاه تا پايان سال برگزار شده و مبلغان دينی در آن حضور خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما