تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۵
۰
کد مطلب : ۱۱۴۳۵

آسیب‌های عزاداری در محرم امسال كاهش داشته است

آسیب‌های عزاداری در محرم امسال كاهش داشته است
مدیركل تشكل‌های دینی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینكه در محرم امسال آسیب‌های عزاداری كاهش معناداری داشته است گفت: در محرم و صفر امسال ۱۰ هزار كتب كف‌دستی نوحه به ۳ زبان فارسی، تركی و عربی در اختیار مداحان و هیئت‌ها قرار گرفته و می‌گیرد. 

حجت‌الاسلام یعقوب دیلمقانی با اشاره به برنامه‌های ستاد تشكل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بیشتر كارهای ستاد، نظارتی و هدایتی است؛ یعنی اتفاقاتی كه در حوزه تشكل‌های دینی می‌افتد، نظارت و هدایتش برعهده ستاد است و در این خصوص با توجه به مناسبت‌هایی كه پیش می‌آید تصمیماتی گرفته می‌شود و اكثر برنامه‌های ستاد نیز در اول سال مشخص می‌گردد.

وی خاطرنشان كرد: به عنوان مثال در محرم امسال كتاب‌هایی تحت عنوان كتب كف‌دستی برای مداحان تولید شد و برای اربعین و صفر بخش دوم آنها تولید شده و در اختیار مداحان قرار خواهد گرفت.

دیلمقانی افزود: با وجود تولید حدود ۱۰ هزار جلد از این كتاب‌ها، اگر این تعداد كافی نباشد مداحان می‌توانند از بازار تهیه كنند. دیلمقانی درباره میزان و نحوه اجرایی شدن بخش‌نامه ستاد شئون فرهنگی كه در دهه اول محرم به هیات‌ها ابلاغ شده بود گفت: حدود ۶ سال است كه این كار انجام می‌شود، ‌اما منتظر جمع‌آوری آمار هستیم، زیرا طبق شواهد و گزارش‌ها آسیب‌های عزاداری در محرم امسال كاهش معناداری داشته است، اما اعلام دقیق آن منوط به جمع‌بندی آمارها از تمامی استان‌های كشور است.

وی درعین حال یادآور شد: براساس آمار و اطلاعاتی كه از اكثر استان‌ها به ما رسیده، معمولا آسیب‌ها به كمتر از ۵ درصد كاهش یافته است.

تشکیل بانک جامع داده‌های دینی و فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از تشکیل بانک جامع داده‌های دینی و فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: این اقدام و سایر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای به کارگیری از ظرفیت‌های فرهنگی- تبلیغی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی پنجشنبه در گردهمایی مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، ساماندهی امر تبلیغ را ضروری خواند و گفت: حوزه باید مسئولانه در عرصه تبلیغ عمل کند و در اعزام موقت مبلغان، طرح روحانیون مستقر، اعزام مبلغان، اعزام خانواده‌های تبلیغ و... بهتر عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما