تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۱۴۲۳

پايان همايش سالانه «دستاورهای مسلمانان برای اروپا» در ايتاليا

پايان همايش سالانه «دستاورهای مسلمانان برای اروپا» در ايتاليا
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی «المسلم»، در اين همايش بين‌المللی كه از روز سه‌شنبه ۲۲ دی‌ماه به دعوت اتحاديه سازمان‌های اسلامی ايتاليا آغاز شد، دستاوردهای حضور مسلمانان در جوامع اروپايی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در اين همايش جمعی از علما و انديشمندان جهان اسلام حضور داشتند كه «يحيی وزيری» مديركل شورای بين‌المللی تبليغات و امدادرسانی اسلامی، «عصام البشير» وزير اوقاف سابق سودان، «محمد الطلابی» مدير مجله اسلامی ـ قرآنی «الفرقان» مغرب و «عبدالرحمن الطويل» مبلغ و امام مسجد اسپانيا از جمله شخصيت‌های حاضر در اين همايش بودند.

يحيی وزيری، مديركل شورای بين‌المللی تبليغات و امدادرسانی اسلامی در اين همايش با موضوع «تأثير معماری اسلامی بر بناهای قديم و جديد غرب» سخنرانی و تأثير هنر و معماری اسلامی بر طرح‌ها و تزيينات بناهای كشورهای اروپايی را تشريح كرد.

وی در ادامه بر اهميت يك رويكرد جديد معماری برای مساجد جديدی كه در اروپا ساخته می‌شوند، تأكيد كرد و گفت: در بناهای اين مساجد بايد علاوه بر حفظ اصول و مبانی دين اسلام، فرهنگ و فضای محيطی كشورهای اروپايی نيز در نظر گرفته شود.

مشاركت بيشتر مسلمانان ايتاليا در عرصه‌های مختلف جامعه اين كشور از ديگر محورهای اين همايش بود؛ در حال حاضر، حدود يك‌ و نيم ميليون مسلمان در ايتاليا زندگی می‌كنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما