تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۱۱۴۶

برای اولین بار قرآن کریم با استفاده از خودکار کتابت شد

برای اولین بار قرآن کریم با استفاده از خودکار کتابت شد
موسویان روز یکشنبه در رابطه با کتابت قرآن کریم با خودکار اظهار داشت: از ویژگی‌های این قرآن آن است که هر حزب در یک برگه و در مجموع حزب‌های قرآن در ۱۲۰ صفحه نگارش یافته است.

وی تصریح کرد: کار کتابت این قرآن حدود چهار ماه به طول انجامیده و روزانه حدود هفت ساعت از وقت خود را به کتابت آن اختصاص داده‌ام.

موسویان ادامه داد: کتابت قرآن کریم با استفاده از خودکار نهمین کار قرآنی من است و سعی کرده‌ام ظرافت قرآن‌های خطی و اعراب‌گذاری آن به طور دقیق رعایت شود.

وی، با بیان اینکه تجربه نشان داده کار کتابت قرآن کریم بسیار مشکل‌تر و سخت‌تر از کار با قلم و جوهر است، خاطرنشان کرد: در کار کتابت این قرآن از کتاب قرآن کریم به خط «حاج محمود اشرفی تبریزی» الگوبرداری شده زیرا این کتاب از خط بسیار زیبایی برخوردار است.

این کاتب قرآنی، با اشاره به اینکه این قرآن تا پایان دی ماه در خدمت مراجع قم رونمایی خواهد شد، اظهار داشت: این نهمین کار قرآنی من است و تصمیم دارم که آن را به کعبه اهدا کنم.

وی اضافه کرد: پیش از این قرآن کریم را با دو خط ترکیبی از ثلث و نسخ و در پایین صفحه با خط نستعلیق با قلم و جوهر کتابت کرده‌ام.

وی یادآور شد: شش کار قبلی خود را در حضور مقام معظم رهبری رونمایی کرده و به ایشان اهدا کردم که معظم له نیز تمامی این آثار را در اختیار آستان قدس رضوی قرار داد.

موسویان تصریح کرد: از آنجا که تصمیم دارم کار کتابت قرآن کریم را به نیت ۱۴ معصوم ادامه دهم تاکنون هیچ از یک از قرآن‌هایی که با روش و سبک ابداعی خود کتابت کرده‌ام به چاپ نرسانده‌ام و از هر نوع تنها یک نسخه وجود دارد که آنها را نیز به مکان‌هایی چون حرم حضرت معصومه‌(س) اهدا کرده و قصد دارم هشتمین کار خود را به یکی از حرم‌های مطهر واقع در کربلا هدیه کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما