تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۱۰۴

همايش ده هزار نفري زنان عاشورايي در ميثاق با راه حسيني برگزار شد

همايش ده هزار نفري زنان عاشورايي در ميثاق با راه حسيني برگزار شد
به گزارش خیمه، هزاران نفر از زنان محب خاندان اهل بيت(ع)، همزمان با هفتم محرم الحرام و در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني بر مظلوميت امام حسين و اهل بيت پاكش اشك ماتم ريختند .

شركت كنندگان در اين مراسم از امام حسين(ع) به عنوان بزرگترين الگوي فداكاري و جان فشاني در راه خداي بزرگ ياد كردند كه پيروي از آن همان راه ايمان و آزادگي و زندگي با افتخار و سربلندي است .

مسئول برگزاري اين همايش با اشاره به اين كه زنان در طول تاريخ نقش مهمي در انتقال پيام عاشورا داشته اند گفت : زنان علاوه بر اينكه مي توانند پيام عاشورا را ابلاغ كنند مي توانند با حمايت از همسران شان در برپايي برنامه هاي ويژه دهه محرم مدافع اين ارزشها باشند .

مريم پوريامين ابراز اميدواري كرد كه زنان جامعه با انديشه در فلسفه و درك راه امام حسين(ع) ، خاندان و ياران باوفايش سلام الله عليهم اجمعين در روز عاشورا ، براي خانواده هاي خود الگوهاي مناسبي را تبيين كنند.

وي با اشاره به نقش زنان در انتقال پيام عاشورا گفت : سخنراني ها و مداحي ها در اين همايش با محور يادآوري نقش حماسي زنان عاشورايي بويژه حضرت زينب(س) عقيله بني هاشم سلام الله عليها است .

پوريامين گفت : "بيعت زنان عاشورايي در عصر ظهور" و "تعميق جايگاه زن در تفكر حسيني" از جمله سخنراني هاي است .

زهرا سادات مشيري " دبير اين گردهمايي " هم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اين كه اين برنامه به مناسبت سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي برگزار شده است گفت : ما در اين گردهمايي سعي كرده ايم تا زنان را با آرمان هاي امام حسين(ع) و حضرت زينب(س) بيشتر پيوند و براي نحوه عزاداري بانوان الگو سازي انجام دهيم .
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما