تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۰۸۷۴

۱۷۰۰هيأت مذهبي در آذربايجان غربي به ثبت رسيده است

۱۷۰۰هيأت مذهبي در آذربايجان غربي به ثبت رسيده است
حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری در جلسه شورای فرهنگی استان آذربایجان غربی گفت: تعداد هیئت‌های مذهبی تا انقلاب بسیار كم بود، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و توجه ویژه نظام به مسأله عزاداری‌های ایام محرم افزایش چشمگیری یافت.

وی افزود: با توجه ویژه دولت نهم و دهم و در اختیار قرار دادن برخی امكانات و كمك‌های مادی و معنوی به هیئت‌ها در استان و توابع آن تعداد هیئت‌ها به یك هزار و ۷۰۰ افزایش یافته است كه همگی به ثبت رسیده‌اند.

فخری با بیان اینكه عملكرد این تشكل‌ها به ویژه در محرم و عزاداری‌های سیدالشهدا بسیار مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: در حال حاضر این هیئت‌ها به صورت خودجوش و مردمی عمل می‌كنند و گاهی نیز از سوی دولت حمایت شده‌اند.

وی با اشاره به جلوگیری از آسیب‌های موجود در مداحی‌ها گفت: برگزاری كلاس‌های مداحی و از این قبیل آموزش‌ها به منظور ارتقای سطح آگاهی مداحان بسیار راه‌گشا بوده و امیدواریم این آسیب‌ها در ماه محرم امسال به كمترین حد خود برسد.

فخری با اشاره به وضعیت موجود مساجد در استان گفت: مركز رسیدگی به امور مساجد نیز در آذربایجان‌ غربی راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همزمان با ماه محرم یك هزار و ۲۰۰ روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی سراسر استان اعزام شد.

وی تصریح كرد: ۳۳ روحانی مستقر، ۸۵ روحانی طرح هجرت بلندمدت، ۷۵۰ روحانی بومی مستقر، ۱۱۰ روحانی مبلغ دفتر تبلیغات و ۲۳۰ روحانی معاونت تبلیغی در قالب این طرح به مساجد سراسر استان اعزام شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما