تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۹
۰
کد مطلب : ۱۰۸۶۴
نیک نژاد:

۱۸ هزار و ۵۰۰ هیئت شناسنامه دار در استان تهران فعالیت دارد

۱۸ هزار و ۵۰۰ هیئت شناسنامه دار در استان تهران فعالیت دارد
حجت‌الاسلام والمسلمین «نصیر نیک نژاد» گفت: این تعداد هیئت مذهبی در سطح تهران بزرگ و شهرستان‌های استان تهران مشغول فعالیت بوده و مراسم برگزار می‌کنند.

نیک نژاد، با اشاره به اینکه تمامی هیئت‌های مذهبی در استان تهران در سه سطح طبقه‌بندی شده است، ادامه داد: این هیئت ها به حسینیه‌ها، هیئت‌های فعال و مستمر و هیئت‌های موسمی و موردی دسته‌بندی شده‌ که توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، شناسنامه دار شده‌اند.

وی گفت: در حسینیه‌ها و هیئت‌های فعال و مستمر، تمامی مراسم مذهبی همچون عزاداری ها و اعیاد برگزار می‌شود و در هیئت‌های موسمی و موردی، فقط در برخی ایام چون، ماه محرم و یا ماه صفر و یا در ایام فاطمیه مراسم برگزار می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، با اشاره به هدف از شناسنامه دار کردن هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از این ساماندهی، توجه به توانمندی‌ها و کارکردهای فرهنگی این هیئت‌ها است.

نیک نژاد، هیئت‌ها را تشکلی مردمی خواند که مهمترین کارکرد آنها، تاثیرگذاری فرهنگی است.
وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال محتوابخشی به عزاداری‌ها است و این سازمان با انجام کارهای ایجابی به دنبال کاهش آسیب‌های عزاداری‌ها است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، به نمونه‌ای از فعالیت‌های ایجابی این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: در کوچه و خیابان مشاهده کرده‌ایم که تصاویر و شمایلی از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) وجود دارد. در این زمینه سازمان تبلیغات با کمک هیئت‌ها، تصاویر شهدای همان محله را جایگزین این تصاویر و شمایل که سندی نیز برای اثبات آنها وجود ندارد، کرده است.
نیک نژاد، در پایان سخنان خود از برگزاری کنگره شعر عاشورایی در دهه دوم ماه محرم خبر داد و گفت: تاکنون هزاران اثر ادبی، شعر ، دکلمه و... به دبیرخانه این کنگره رسیده است که هیئت داوران در حال بررسی این آثار هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما