تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۰۶۴

اغازحركت شبانه هياتها و دسته‌هاي عزاداري در هواي سرد سمنان

به گزارش خیمه، هياتهاي عزاداري و دسته‌هاي زنجيرزني و سينه‌زني در سمنان در اين برنامه كه تا روز تاسوعا همه شب ادامه دارد با عبور از محله‌ها و تكاياي مختلف اين شهر ايام شهادت آن حضرت گرامي مي‌دارند.

حركت اين كاروان‌ها كه از كوچه‌ها و معابر مختلف در سرما و برودت شديد هوا انجام مي‌شود نشان از عشق ناگسستني و ارادت عميق مردم اين خطه به خاندان عصمت و طهارت دارد.

در حركت شب گذشته اين هياتها حضور جوانان و نوجوانان در هواي بسيار سرد كه با شور و حال حسيني مشغول حمل بيرق‌ها و پرچم‌هاي عزا و سينه‌زني و زنجيرزني بودند بسيار چشمگير و پرمعنا بود.

كاروان‌هاي عزا در مسير حركت با استقبال عزاداران حسيني روبرو شده و برخي از مردم و شيفتگان سالار شهيدان با قرباني گوسفند و توزيع نذورات از آنان استقبال و پذيرايي مي‌كنند.

اين هياتها كه تا پاسي از شب حركت آنها ادامه دارد با حضور در تكاياي مختلف كه هر شب به نوبت از يك محله سمنان آغاز مي‌شود، فرارسيدن محرم و سالروز شهادت حضرت حسين‌بن علي (ع) و ياران باوفايش را به ديگر عزاداران حسيني تسليت مي‌گويند.

اوج عزاداري‌هاي مردم سمنان در روز تاسوعا و عاشورا است.

در روز تاسوعا حركت اين هياتها بعد از نماز ظهر و عصر آغاز مي‌شود كه تا زمان اذان مغرب ادامه مي‌يابد.

همچنين در روز عاشورا نيز همه هياتهاي مذهبي و حسينيه‌ها با حركت در مسير خيابان طالقاني و حركت به سمت گلزار شهداي اين شهر مراسم عزاداري حسيني را برگزار مي‌كنند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما