تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۰۶۲۲
حجت الاسلام دشتکی:

مبارزه با تحریف دین از دلایل مهم شکل‌گیری نهضت عاشورا

مبارزه با تحریف دین از دلایل مهم شکل‌گیری نهضت عاشورا
به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام ‌علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، بعداز ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل و اهداف امام حسین (ع) در نهضت عاشورا افزود: مبارزه با تحریف‌های جدی در دین، مبارزه با ستم طاغوت و ترویج فرهنگ والای انسانی، ترویج شعار مرگ سرخ بر زندگی ذلت‌بار و شهادت طلبی و آمادگی برای مرگ به جهت احیای دین و جامعه از اهداف قیام امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه راهبردهای اساسی قیام عاشورا می‌تواند ما را در رسیدن به تمام اهداف یاری کند، افزود: فرهنگ عاشورا برخاسته از بطن قرآن و سیره اهل بیت (ع) است و این فرهنگ قدرت و جاذبه فوق العاده و زیبایی در خود دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: در صورتی که ما در مسیر اهداف امام حسین (ع) حرکت کنیم، قطعا تحول عظیمی را در زندگی و حرکت جامعه مشاهده خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: باید برای جذب افراد به سمت برنامه های دینی و مذهبی با استفاده از راهکارهای نوین و شیوه های جذاب و بکارگیری ابزار و علوم روز باورهای دینی را در بین افراد تعمیق بخشید.

حجت الاسلام دشتکی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل اهمیت ماه محرم و آگاه سازی افراد، دهه آخر ذی الحجه را به عنوان دهه بصیرت نامگذاری کرده و در این دهه برنامه‌های متنوعی برای افراد در نظر گرفته است.
وی برگزاری گردهمایی مداحان، گردهمایی توجیهی هیئت‌های مذهبی، مبلغان و طلاب و برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

همچنین در ادامه معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:‌ دومین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی از ۲۷ آذرماه امسال در زنجان برپا می‌شود.
یوسف اماملو افزود: این نمایشگاه در فضایی به وسعت سه هزار مترمربع در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در بخش‌های هنری، نمایشی، تجسمی، عکس، محصولات، منشورات و نرم افزارهای فرهنگی برگزار خواهد شد، یادآور شد: با بهره‌گیری از هنر بازسازی تاریخ صدر اسلام، نمایشگاه مفهومی نیز برای دانشجویان و دانش آموزان، در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما