تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۰۵۶۳
معاون برنامه ریزی و توسعه کانون‌های مساجد کشور:

مسجد مهم‌ترین عامل نظارت بر عزاداری ماه محرم است

مسجد مهم‌ترین عامل نظارت بر عزاداری ماه محرم است
سید مسعود حسینی گوهر با اشاره به عزاداری صحیح و مورد قبول از دیدگاه اسلام گفت: تجاوز نکردن از واقعیت‌هائی که در متون معتبر آمده می‌تواند تشکیل دهنده محتوای عزاداری در جامعه اسلامی باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اضافه کرد: عزاداری‌های محرم باید مبتنی بر بیان و یادآوری مجاهدت‌های شهدای کربلا، امر به معروف و نهی از منکر، مظلومیت حضرت امام حسین(ع) و اصحاب و همراهان آن حضرت باشد.

حسینی گوهر در ادامه مسجد را مهم‌ترین عامل نظارت بر عزاداری‌ها دانست و اظهار کرد: عمده فعالیت‌های ماه محرم باید در مساجد صورت گیرد زیرا در مساجد نظارت کامل و دقیق بر نوع عزاداری و مداحی‌ها وجود دارد.

او روحانیان، مسئولان دولتی، هیئت‌های مذهبی و مداحان را از عوامل موثر در انتقال صحیح آموزه‌های عاشورایی دانست و تاکید کرد: این افراد باید از انحراف در عزاداری‌ها جلوگیری و از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خاطر نشان کرد: هر چقدر از واقعیت‌ها دور شویم به همان میزان نیز مخاطبان خود را از پیوند اعتقادی و باور قلبی به دین و نهضت عاشورا دور می‌کنیم.

او در ادامه به برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد در ماه محرم اشاره کرد و افزود: انتشار کتابی در زمینه اشعار و مرثیه‌های عاشورایی مرتبط با اعتقادات اسلامی و توزیع آن در سطح کانون‌های مساجد برای استفاده مداحان، مهمترین برنامه ستاد در ماه محرم است.

به گفته حسینی گوهر آموزش مداحی و تنظیم فعالیت‌های عزاداری در مساجد به شکلی که موجب افزایش آگاهی فکری مردم از پیام اصلی نهضت عاشورا شود از دیگر برنامه‌های ستاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما