تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۰۲۳۴

مسلمانان رومانی مدرسه مجازی اسلام راه‌اندازی کردند

مسلمانان رومانی مدرسه مجازی اسلام راه‌اندازی کردند
مسلمانان رومانی با استفاده از تکنولوژی به منظور گسترش تعالیم حقیقی اسلام، یک مدرسه مجازی در اینترنت راه‌اندازی کردند تا مطالعات اسلامی را در این کشور اروپای جنوب شرقی آموزش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آنلاین، کریم انگین یکی از رئیس و بنیانگذار انجمن مسلمانان رومانی گفت: این مدرسه مجازی نخستین مدرسه‌ای است که این امکان را در اختیار جوانان مسلمان قرار می‌دهد تا به مطالعه علوم اسلامی بپردازند.

دانش‌آموزان در این مدرسه مجازی دوره‌های دو ساله‌ای را با موضوعات قرآن حدیث و فقه اسلامی مطالعه می‌کنند، این دوره‌ها خود به سه ترم سه ماهه تقسیم شده است.

باری نردین رئیس انجمن جوانان مسلمان رومانی این مدرسه مجازی را یک نیاز شدید برای دانشجویان اسلام دانست.

بنیانگذاران این مدرسه مجازی اظهار می‌دارند که هدف از راه‌اندازی این مدرسه برطرف کردن کمبود شدید موسسات آموزش اسلامی در کشور رومانی است. رومانی نه مدرسه ونه دانشگاه اسلامی دارد تا مسلمانان بتوانند از راه‌های نظام مند و ژرف به مطالعه اسلام بپردازند.

حدود ۲۰ هزار مسلمان در رومانی زندگی می‌کنند که این تعداد دو درصد از جمعیت ۲۲ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند و اکثر آنها تاتار، ترک یا آلبانیایی‌تبار هستند.

رهبران مسلمان اظهار داشته که این مدرسه آنلاین با هدف حفظ مسلمانان در مقابل ایدئولوژی‌های افراط‌گرا تشکیل شده است.

انگین گفت: بسیای از جوانان مسلمان برای مطالعه علوم اسلامی به وب سایت‌های خارجی متوسل می‌شوند که این امر خطر تفکر افراط‌گرایانه را در پی خواهد داشت. از این رو این مدرسه مجازی این فرصت را برای جوانان رومانی فراهم می‌کند تا به مطالعه موضوعات اسلامی بپردازد.

وی اضافه کرد: این مدرسه مجازی مرجع علمی و میانه‌رو از اسلام را به زبان رومانیایی فراهم کرده است و جوانان را در برای جستجوی موضوعات اسلامی در اینترنت حمایت می‌کند. برنامه درسی این مدرسه به جوانان کمک می‌کند که شخصیت اسلامی برای خود ساخته و نقش خود را در جامعه به‌خوبی ایفا کنند.

بنیانگذاران این طرح در تلاش هستند این مدرسه آنلاین از سوی مفتی رومانی و تمام سازمان‌های اسلامی به‌رسمیت شناخته شود تا فارغ‌التحصیلان بتوانند در این عرصه ادامه فعالیت دهند.

این مدرسه مجازی در آدرس  www.asociatiamusulmanilor.ro قابل دسترسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما