تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۴
۰
کد مطلب : ۹۱۴۳

درباره ستاد تعزیه اداره کل اوقاف و امور خیریه

درباره ستاد تعزیه اداره کل اوقاف و امور خیریه
این ستاد در راستای ارزش‌گذاری به این سنت عزای حسینی و انطباق آن با قداست سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و حفظ شان و تربیت قیام عاشورا و شهدای کربلا فعالیت خود را آغاز کرده است.

پنج هدف این ستاد در خصوص زنده نگه داشتن یاد حسین (ع) را ساماندهی به گروه‌های تعزیه و تهیه بانک جامع اطلاعاتی پیرامون موضوع، تبدیل نسخ تعزیه بر اساس مستندترین روایات عاشورایی و حفظ و حراست از ارزش‌های ادبی متون، آموزش اشخاص و گروه های تعزیه‌خوانی، صدور مجوز فعالیت‌های گروه‌های تعزیه‌خوانی، حمایت‌های مختلف از گروه‌های موفق به دریافت مجوز برای این ستاد در نظر گرفته شده است.

جهت دهي به وضعيت موجود تعزيه و کار علمي جهت تقويت فضاي اين حرکت فرهنگي کهن هم شان كردن محتوای مراسم تعزیه با جایگاه ائمه اطهار، پيوند هنري بين اجراي تعزيه و اجراي تئاتر و ترویج ارزش‌های دینی و سامان بخشی به نذورات و اجرای نیات واقفین از ديگر اهداف اين ستاد است.

اعضاي اين ستاد مطالعاتی درباره تاريخ تعزيه انجام می‌دهند تا اين هنر تاريخي همراه با مطالعات فراوان و علمي حراست و نگهداري شود.

ریاست این مرکز برعهده حجت‌الاسلام ابوالقاسم نادری است.

افراد و گروه‌های تعزیه‌خوان جهت ثبت نام در ستاد تعزیه، باید به ادارات اوقاف و امور خیریه استان تهران مراجعه کنند.

تامین نیازهای مالی در اختیار گذاشتن مكان‌های خاص برای اجرای تعزیه برگزاری سفرهای زیارتی از جمله اقدامات حمایتی اداره كل اوقاف و امور خیریه استان تهران خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما