تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۵۸۲۷

روایت تصویری بدرقۀ ضريح اباعبدالله الحسين از قم تا كربلا

روایت تصویری بدرقۀ ضريح اباعبدالله الحسين از قم تا كربلا
به گزارش مؤسسه فرهنگي انتشاراتي نقش، در كتاب ضريح عشق تصاويري از بدرقه ضريح مطهر حضرت اباعبدالله الحسين از قم مقدس تا كربلاي معلي ديده مي‌شود. تصاويري كه هر يك بيانگر عشق و عمق عطوفت و محبت مردمان ديار ايران زمين نسبت به حضرت امام حسين داشته‌اند. تصاويري كه اشك‌هايي را نشان مي‌دهد كه بدرقه اين ضريح شده‌اند و كتاب تقديم شده است به آب ديدگاني كه در بدرقه‌ات ريخته شد ...

ساخت ضريح مطهر حضرت در ايران رخدادي عظمي و مبارك بود كه بعد از گذشت بيش از يك قرن نصيب پيران اهل بيت عصمت و طهارت و خاصه مردم شريف قم شد و بي شك دل‌ها و چشمان بسياري روايت تصويري از اين حادثه كم‌نظير را انتظار مي‌كشيدند كه عكاس (امير حسامي نژاد) از مراحل ساخت اين ضريح در قم تا انتقال و نصب آن در كربلاي معلا اين انتظار را معني بخشيده و در يك كتاب از ابتدا تا انتها به نمايش گذاشته است.

عكاس در مقدمه خود نوشته است: ... خداي بزرگ بر من منت گذاشت و من را و دوربينم را شش سال، همراه و خادم ضريح عشق كرد؛ از هنگام ساخت تا انتقال به كربلا و نصب آن در حائر حسيني. آنچه در اين شش سال، به حافظه دوربين سپردم، اندكي است از هزاران لحظه ناب عاشقانه. مجموعه حاضر گزيده اي است از عكس‌هاي مرحله انتقال. در اين مرحله كه مبدا آن مدرسه مباركه معصوميه (ع) در قم بود و پايان راه كربلاي معلا، شهرهاي بسياري در راه ديديم و صحنه‌هايي كه شايد هركز تكرار نشود... اندوه كودك شش ساله و حسرت پيرمرد كهن‌سال و شوق جوانان را براي همراهي با ضريح در خيابان‌هاي تنگ و بيابان‌هاي دور را چگونه مي‌توان به تصوير كشيد؟

اين كتاب از سوي مؤسسه فرهنگي انتشاراتي نقش در قم در سال ۹۳ به صورت رنگي منتشر شده است.
مرجع : حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما