تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۵۱۴
آشنايي با موسسه فرهنگي صابره

«صابره»؛ به دنبال احياي اساسنامه شيعه

«صابره»؛ به دنبال احياي اساسنامه شيعه
نامگذاري‌ مؤسسه‌
از آنجا كه‌ لقب‌ مباركه‌ حضرت‌ زهرا (س) در زيارت‌ وارده به‌ عنوان‌ «صابره‌»، الهام‌بخش‌ هر چهار اصل‌ فوق‌ است، نام‌ اين‌ مؤسسه‌ نيز با لقب‌ مبارك‌ حضرت‌ فاطمه‌ زهرا (س) يعني ‌صابره‌ متبرك‌ شده‌ است‌ تا توسل‌ به‌ ساحت‌ حضرت‌ را در چهار محور فوق‌ پيگير باشد.


وضعيت‌ حقوقي‌ مؤسسه‌
اين‌ مؤسسه‌ غيرانتفاعي‌، غيرصنفي‌ و غيرسياسي‌ (با معناي‌ تخصصي‌ و حرفه‌اي‌) است و با همين‌ عنوان‌ به‌ ثبت‌ رسيده و داراي‌ هيأت‌ مؤسس‌ و هيأت‌ امنا است.


برنامه‌هاي‌ مؤسسه‌
1. تأسيس‌ و تشكيل‌ مجلس‌ روضه‌ و ذكر مصائب‌ و معارف‌ اهل‌بيت‌ (ع) و تلاوت حديث‌ كساء و زيارت‌ عاشورا و شرح‌ مفاهيم‌ و معارف‌ این ادعیه در قالب‌ جلسات‌ سخنراني.
2. تشكيل‌ جلسات‌ درسي‌ معارف‌ اهل‌‌بيت‌ در حوزه‌ي‌ مركزي.
3. تأليف‌ و تدوين‌ و توزيع‌ جزوات‌ و كتب‌ مربوط‌ به‌ جلسات‌ و كلاس‌هاي‌ مذكور.
4. ضبط‌ تصويري‌ و صوتي‌ و رايانه‌اي‌ جلسات‌ مذكور.
5. تشكيل‌ حوزه‌هاي‌ درسي‌ به‌ صورت‌ حوزه‌هاي‌ علميه‌‌ی پيام‌ نور صابره‌ و پذيرش‌ درخواست‌ عضويت دانش‌پژوهان‌ در كلاس‌هاي‌ مذكور به‌ وسيله‌ي‌ تأسيس‌ نمايندگي‌هاي‌ مؤسسه‌ در شهرستان‌ها و شهرهاي مختلف‌ كشور.
6. ارسال‌ جزوات‌ و كتب‌ و نوارهاي‌ صوتي‌ و تصويري‌ و رايانه‌اي‌ براي‌ كلاس‌هاي‌ حوزه‌هاي‌ پيام‌ نور در شهرستان‌ها.
7. ارتباط‌ با علاقه‌مندان‌ و عاشقان‌ اهل‌بيت‌ و اسلام‌ ناب‌ محمّدي‌ (ص) اعم‌ از افراد يا نهادها و مؤسسات‌ پژوهشي‌ و فرهنگي‌ و ارائه‌ خدمات‌ و استفاده‌ از همكاري‌هاي‌ متقابل‌.

دانش‌پژوهان‌ مي‌توانند بدون‌ شركت‌ در امتحانات‌ و تشكيل‌ پرونده‌ي‌ علمي‌ در كلاس‌ها و برنامه‌ي‌هاي‌حوزه‌ي‌ مركزي‌ و ساير حوزه‌ها شركت‌ كنند. اما تنها براي‌ آن‌ دسته‌ از افراد، پرونده‌ي‌ علمي‌ تشكيل‌ و گواهي‌ فارغ‌التحصيلي‌ اعطاء خواهد شد‌ كه‌ در كليه‌ي‌ امتحانات‌ و برنامه‌هاي‌ مطالعاتي‌ و كلاس‌هاي حضوري‌ و واحدهاي‌ عملي‌ شركت‌ كنند و حد نصاب‌ قبولی را کسب کنند.


محورهاي‌ همكاري‌ حوزه‌هاي‌ پيام‌ نور صابره با حوزه مركزي
‌الف. پس‌ از دريافت‌
شرايط‌ تحصيل‌
الف. دروس‌ حوزه‌ي‌ پيام‌نور در قالب‌ نوارهاي‌ صوتي‌ و تصويري‌ و جزوه، كتاب‌ و یا حضوری تدریس می‌شود.
ب. دروس حوزه‌ي‌ پيام‌ نور در قالب‌ 144 واحد درسي‌ و در طول‌ چهار سال‌ و هشت نيم‌سال‌ مي‌باشد.
ج. دروس حوزه‌ي‌ پيام‌ نور در قالب‌ دو قسمت‌ اول‌ و دوم‌ كارشناسي،‌ هر يك‌ معادل‌ 72 واحد درسي ‌عرضه‌ خواهد شد.

نام‌ و عنوان‌ كارداني‌ و كارشناسي‌ اين‌ مؤسسه‌ «معارف‌ اهل‌البيت» مي‌باشد و گواهي‌نامه‌ي‌ پاياني‌ اين‌ مؤسسه‌ با همین عنوان صادر می‌گردد.

armaneheyat.ir


كتب‌ و جزوات‌ و نوارهاي‌ صوتي‌ و تصويري‌ درسي‌ و شيوه‌هاي‌ تداوم‌ آموزشي‌ در جزوات‌ تخصصي‌ كه ‌مستقيماً به‌ دانش‌پژوه‌ تقديم‌ خواهد شد، ارائه‌ گرديده‌ است‌.

مجموعه شرح زيارت عاشورا در محل مؤسسه فرهنگي صابره به صورت سخنراني توسط استاد زاهدي در روزهاي جمعه تدريس شده و تاكنون 75 جلسه از آن سپري شده است. اين مجموعه به صورت نوارها و سی‌دی‌هاي صوتي و تصويري ضبط و عرضه شده است. هر دو يا سه جلسه از اين دروس به صورت كتاب با قطع پالتويي تهيه خواهد شد و تاكنون یازده جلسه‌ی آن در قالب چهار كتاب توسط انتشارات مؤسسه فرهنگي صابره به چاپ رسیده است. هر مجلد متناسب با محتواي بحث داراي نام و عنوان خاص خود مي‌باشد.

در عين حال مجموعه‌ی شرح زيارت عاشورا به صورت فشرده جهت استفاده محققين و ساير علاقه‌مندان در چهار جلد با قطع وزيري تأليف شده كه جلد اول آن با عنوان «اسرار عاشقان و مقامات عارفان» چاپ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما