تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۶
۰
کد مطلب : ۲۳۹۹۵
سؤال آیت الله مکارم از مسئولان حج و زیارت

آیا به هر قیمت و ذلت باید به عمره رفت؟

آیا به هر قیمت و ذلت باید به عمره رفت؟
آیت الله ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حادثه رخ داده در فرودگاه جده و ضمن انتقاد از این اتفاق بیان کرد: تمایل نداشتم این مسئله ناگوار به وجود آمده در فرودگاه جده رسانه‌ای شود و توصیه ما نیز این بود که این حادثه رسانه‌ای نشود اما منتشر شد.

وی با بیان اینکه سؤال ما از مسئولان حج و زیارت این است که آیا عمره مستحب به هر قیمتی باید انجام شود، ادامه داد: نمی‌خواهم مسئله تحریم عمره را مطرح کنم اما آیا به هر قیمت و ذلت باید به عمره رفت؟

امنیت ناموسی مهمترین مسئله

این استاد درس خارج فقه افزود: به سعودی‌ها می‌گویم شما که ساخت و ساز عظیمی در مکه و مدینه انجام داده‌اید. اما مهمترین چیز امنیت بخصوص امنیت ناموسی است و هنگامی که در فرودگاه جده امنیت نباشد در پس کوچه‌های مکه و مدینه امنیت خواهد بود؟ و اگر امنیت فرودگاه بین المللی متضرر شود مردم دنیا در مورد شما چه خواهند گفت.

وی خطاب به مسئولان کشور عنوان کرد: به مسئولان می‌گویم که از این مسئله ساده نگذرند و به این فکر کنند که تا کی باید عمره مستحب را به جای آوریم.

عزت مهمترین مسئله برای کشور

آیت الله مکارم شیرازی گفت: امام با انقلاب اسلامی عزت و آبرو را برای کشو ما فراهم کرد . عزت نظام به جایی رسیده است که ۶ وزیر خارجه کشورهای مختلف جهان یک طرف و وزیر خارجه ایران یک طرف دیگر نشسته و با هم صحبت می‌کنند و این عزتی است که در سایه انقلاب و جمهوری اسلامی به دست آمده است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: امروز در دنیا هر روزه رسانه‌ها اخباری از ایران منتشر می‌کنند، کشور ما مطرح و آبرومند است و امید داریم که نتیجه این صحبت‌ها به جای خود برسد ولی منهای نتیجه، این عزت ما است که مهم است و نباید این عزت را به آسانی از دست بدهیم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما