تاریخ انتشار
شنبه ۳ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۰۸

دستگیری اعضای فرقه ضاله"قرآن پاک" در اندونزی

دستگیری اعضای فرقه ضاله"قرآن پاک" در اندونزی
به گزارش خیمه، روزنامه "رپوبليكا" چاپ اندونزي نوشت نوشت: اين فرقه كه با نام "قرآن پاك" و "الحق" در اندونزي فعاليت دارد، از طريق اخذ اموال و دارايي ساكنان مناطق مختلف به عنوان صدقه و انفاق از مردم سوء استفاده مي‌كند.

به نوشته رپوبليكا، مردم شهر سومدنگ پس از اطلاع از نيت سوء اعضاي اين فرقه، جمعي از افراد اين گروه گمراه ديني را تحويل پليس اين شهر دادند كه همگي آنها بازداشت شدند.

اين روزنامه نوشت: جالب اين است كه افراد دستگير شده نيز خودرا قرباني اين آيين گمراه معرفي كرده و اعلام داشتند كه در راه حمايت از اين فرقه، اموال و دارايي خود را نيز از دست داده‌اند.

پديده نوظهور فرقه‌هاي ضاله چندي است در كشور اندونزي رواج پيدا كرده است.

حدود سه هفته پيش نيز سركرده و جمعي از پيروان فرقه نوظهور ديگري با عنوان "القياده الاسلاميه" نيز كه شمار قابل ملاحظه‌اي از جوانان و نوجوانان اندونزي به آن گرايش پيدا كرده بودند، توسط پليس اندونزي شناسايي و به اتهام توهين به دين مبين اسلام دستگير شدند.

القياده‌الاسلامي در ‪ ۲۳‬جولاي سال جاري، يعني پس از آن كه "احمد مصدق الياس عبدالسلام" رهبر اين فرقه ادعاي پيامبري كرد، درافكار عمومي اين كشور مطرح شد.

از جمله آموزه‌هاي مناقشه برانگيز وي به عدم ضرورت "اقامه نماز در پنج نوبت" و نيز "رو به قبله نماز خواندن" اشاره شده بود.

شماري از اعضاي جنبش مسلمانان اندونزي نيز در واكنش به ادعاهاي احمد مصدق، منزل وي را در شهر بوگور تخريب كردند.

همچنين يك فرد ديگر به نام "ليا امين‌الدين" نيز كه به اتهام كفرگويي و الحاد به دو سال زندان محكوم شده بود، پس از سپري كردن دوران محكوميت خود چندي پيش آزاد شد.

وي خود را سلطان پادشاهي فرقه عدن (‪ (Eden‬و فرشته جبرئيل ناميده و با وجود اخطارهاي مقامهاي مسوول، به ترويج رسمي آموزه‌هاي خود پرداخته بود.

ليا امين‌الدين پس از آزادي از زندان گفت: من پيغامهاي بسياري در زندان دريافت كردم كه آنها را مكتوب كرده و در اختيار مردم خواهم گذاشت.

پليس اندونزي پيشتر به والدين جوانان و نوجوانان هشدار داده بود، مراقب فرزندان خود باشند و فريب ظاهر اين فرقه‌هاي گمراه را نخورند.

بنابر گزارش ایرنا، اندونزي با جمعيتي بيش از ‪ ۲۳۰‬ميليون نفر، بزرگترين كشور اسلامي به لحاظ جمعيتي است و بيش از ‪ ۸۵‬درصد مردم اين كشور را مسلمانان تشكيل مي‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما