تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۰۴۱۷
نهادهای عاشورایی

درباره همایش بزرگداشت جهانی علی اصغر(ع)

درباره همایش بزرگداشت جهانی علی اصغر(ع)
همه ساله در مراسمی كه به عنوان بزرگداشت حضرت علی‌اصغر (ع) در نخستين جمعه ماه محرم‌الحرام برگزار می‌شود، بانوان مسلمان با فرزندان شيرخواره خود در اين مراسم حضور می‌يابند و با پوشاندن لباس‌هايی متحدالشكل به شيرخوارگان، به ياد نوزاد حسين بن علی (ع) در كربلا، به عزاداری می‌پردازند.

شش سال قبل، اولين مراسم بزرگداشت علی اصغر(ع) در ايران و در مهديه تهران برگزار شد.

این مراسم از همان نخستین سال به صورت هم زمان در كشورهای عراق، بحرين، كويت، عربستان سعودی(منطقه‌الشرقيه و قطيف و توابع آن‌)، قطر، امارات، عمان، هند، پاكستان، افغانستان، تايلند، هلند، دانمارك، سوئد، كانادا، لندن، آلمان، فرانسه، آمريكا و ميشيگان ـ توسط عراقی‌های مقيم آمريكا ـ و استراليا برگزار شد.

تا كنون پنج دوره از مراسم بزرگداشت جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، در استان‌ها و شهرستان‌های ايران و همزمان در سی كشور جهان برگزار شده‌است.

امسال (۱۳۸۸) ششمين دوره مراسم مذكور دومین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود. دلیل تغییر این مراسم به دومین جمعه ماه محرم،‌ مصادف شدن اولین روز محرم با اولین جمعه عنوان شده است.

هماهنگی اين مراسم بر عهده مجمع و معاونت بين‌المللی برگزاری اين مراسم در جهان است كه هر سال هيئت‌ها و حسينيه‌ها و كانون‌های مستعد را شناسائی می‌كند.

مسئول برگزاری محافل جهانی شيرخوارگان حسينی می‌گوید: «اين مراسم به دور از هر گونه حمايت‌های دولتی و به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود؛ هيئت‌هايی از سراسر جهان برای برگزاری اين مراسم با مجمع هماهنگ می‌كنند و ما افراد شاخص هر جامعه (روحانی، خادم امام حسين(ع)) را به عنوان نماينده مجمع در همان منطقه انتخاب می‌كنيم.»

مسئولان این مراسم در صدد برگزاری این همایش در یمن هم، هستند.

به گفته داود منافی‌پور دبير برگزاری اين همايش، ثبت بين‌المللی نخستين جمعه ماه محرم به عنوان روز جهانی بزرگداشت حضرت علي اصغر (ع) در سازمان تربيتی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (UNESCO) يكی از اهداف اين مجمع جهانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما