تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۰۹
۴
۰
کد مطلب : ۱۰۳۶۷

درباه مجموعه فرهنگی عاشوراییان اصفهان

درباه مجموعه فرهنگی عاشوراییان اصفهان
دغدغه‌های این چنین بود که جمعی از دانشجویان و طلاب را گرد هم آورد تا تحت عنوان «مجموعه فرهنگی عاشوراییان» به میدان فرهنگی جامعه پای بگذارند.

ارائه کارآمد و به روز مفاهیم فرهنگی - دینی، استفاده از روش‌های نو و جوان فهم، رعایت نظم و انضباط و شکل‌دهی تشکیلاتی فعالیت‌ها، تربیت نیروهای جوان فکری و اجرایی در زمینه‌های فرهنگی، رعایت اصول کلی نظام، حرکت به سمت افق پهناور فرهنگ اسلامی به دور از افراط و تفریط، رعایت نوگرایی در تمامی زمینه‌ها، دوری از شعارگرایی و نزدیک شدن به متن جوانان، از جمله فاکتور‌هایی است که مجموعه فرهنگی عاشوراییان را از بسیاری از هیئت‌های مذهبی متمایز می‌کند.

اصلاحات در جنبه‌های فردی(معنوی) و اجتماعی از اولویت‌های فرهنگی در جامعه است که در برنامه‌های مجموعه فرهنگی عاشورائیان به صورت‌های مختلفی به آن پرداخته می‌شود.

فعالیت‌های مجموعه فرهنگی عاشوراییان در دو بخش داخلی و عمومی است. فعالیت‌های عمومی عمدتا شامل حضور در صحنه‌های فرهنگی اجتماع است از چاپ و توزیع کارت و پوستر به مناسبت‌های مختلف تا برپایی مراسم‌های جشن و عزاداری را در بر می‌گیرد.

مخاطب اصلی این مجموعه فعلا دانش آموزان مقطع متوسطه می‌باشند. گرچه دانشجویان و کلا جوانان و عموم مردم در برنامه‌های عمومی این مجموعه حضوری چشمگیر دارند. اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های این مجموعه در مرحله اول، دانش آموزان مقطع متوسطه (دبیرستان، هنرستان) مخاطبان اصلی برنامه‌ها هستند.

این مجموعه، هر ساله در مناسبت‌های مذهبی مختلف، برنامه‌های ویژه‌ای را برای علاقه‌مندان و به خصوص دانش‌آموزان متوسطه بر‌گزار می‌کند و در برخی از مراسم تا 20 هزار جوان شرکت می‌کنند.

اما همایش اصلی عاشوراییان در برنامه‌های عمومی، مراسم محرم است. این برنامه هر ساله به مدت ۱۵ شب از اول ماه محرم آغاز می‌شود.

برپایی اردوهای کوتاه مدت و بلند مدت و برنامه‌های مطالعاتی گروهی، بازدید علمی و تفریحی و برنامه‌های تقویتی درسی، استفاده از کتابخانه و سالن مطالعه همچنین دوره‌های عملی از جمله برنامه‌های شاخه دانش آموزی این مجموعه است که به اعضاء دوره حضوری اختصاص می‌یابد.

سایر قسمت‌های مجموعه از جمله قسمت هنری، شامل گرافیک و فیلم فعالیت‌های ویژه خود را دارند. ساخت ویدئو کلوپ، طراحی پوستر و کارت پستال به مناسبت‌های مختلف از این جمله‌اند.

این مجموعه با تهیه و توزیع نوار کاست، فیلم‌‌های صوتی و رایانه‌ای از تمام برنامه‌های فرهنگی خود، امکان آن را فراهم می‌سازد تا جوانان با سلیقه‌های مختلف از مجموع برنامه‌ها استفاده نمایند.

«خانه عاشوراییان» محلی است برای استفاده جوانان از غرفه‌های مختلف فرهنگی. در این غرفه‌ها محصولات فرهنگی عاشوراییان شامل: نوار، فیلم، کتاب شب، لباس نوروز عاشوراییان، دسته چک دوستی، عکس یادگاری، همنشینی دوستانه، معرفی شخصیت‌های فرهنگی، اشتراک نشریات کشوری ویژه جوانان (سروش جوان، دیدار آشنا، کمان، موعود، آینده سازان سینما ویدئو) که با کارت مخصوص برای دانش‌آموزان (اصلاحگر جوان) با تخفیف ویژه و برای عموم بدون تخفیف ارائه خواهد شد.

مجموعه فرهنگی عاشوراییان براساس اساسنامه داخلی و زیر نظر هیئت مؤسسان (متشکل از جوانان دانشجو و طلبه) توسط هیات مدیره اداره می‌شود و یک محقق نواندیش بر برنامه‌ها نظارت دارد.

هسته مطالعاتی و مغز متفکر مجموعه مرکز مطالعات مجموعه فرهنگی عاشوراییان از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه و بعضی از جوانان مبتکر تشکیل شده است.

اهداف پنج ساله عاشوراییان عبارت است از:
۱- گسترش دایره مخاطبان دانش‌آموز
۲- سازماندهی فعالیتهای حوزه تعلیم و تربیت
۳- تأمین مکان ثابت مورد نیاز جهت برنامه‌ها
۴- تأمین منابع مالی و امکانات مورد نیاز
۵- ارتباط مؤثر و مستمر با نهادهای فرهنگی دولتی و مردمی
۶- تقویت ویژگی ممتاز مجموعه در اصل تفاوت و نوآوری
۷- مدیریت منابع نیروی انسانی مجموعه

مجموعه فرهنگی عاشوراییان اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر عضو غیرحضوری در مقطع متوسطه دارد. این اعضاء در مراسم مختلف با ثبت نام در بخش غیرحضوری از تسهیلاتی چون: مطلع شدن از برنامه‌های عمومی مجموعه، دریافت هدایا و یادبودها به مناسبت‌های مختلف استفاده می‌نمایند.

عاشوراییان اصفهان در دومین نمایشگاه جوان شرکت کرد و مورد استقبال جوانان قرار گرفت و توانست مقام اول در روش‌های نو در جذب جوانان به دین و مذهب را از آن خود کند.

سامانه پیامک این مجموعه فرهنگی: ۳۰۰۰۸۶۵۱
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

mohammad
Iran, Islamic Republic of
kheili jaleb va maserat bakhsh bud,etellaat bishtari age betunid dar ekhtiar bezarid kheili sepasgozar misham
مسافر
Iran, Islamic Republic of
مجموعه فرهنگی عالیئیه
رسول محمدی
خیمه عالی بود
zufa
ieyval
site majmoe ham mitunid sar bezanid:
www.ashouraiyan.com/