تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۰۰۷۵

رکود اقتصادی و آنفلوآنزا موجب تعویق سفر حج مسلمانان امریکا شده است

رکود اقتصادی و آنفلوآنزا موجب تعویق سفر حج مسلمانان امریکا شده است

براساس گزارش آژانس‌های بزرگ مسافرتی در ایالات متحده، همراه شدن دوران سخت اقتصادی و رکود در ایالات متحده و وحشت از آنفلوآنزای نوع آ باعث شده تا بسیاری از مسلمانان امریکایی رویای خود را برای انجام سفر معنوی حج و زیارت بیت‌الله الحرام به تعویق بیندازند. 

سعید قادر یکی از مدیران آژانس مسافرتی دارالایمان در ایالات متحده این امر را روندی روشن و واضح توصیف کرد و گفت: بسیاری از مردمی که مشتاق سفر حج بودند امسال آن را به تعویق انداخته‌اند.

آژانس‌های مسافراتی بزرگ حج و عمره در امریکای شمالی گزارش داده‌اند که تعداد مسلمانان امریکایی که امسال به خانه خدا سفر می‌کنند به‌شدت کاهش یافته است.

قادر یادآور شده است درحالی که سفر ظرفیت حج هرسال به‌سرعت تکمیل می‌شد، تقریباً تمام آژانس‌های مسافرتی رکود ۲۵تا ۴۰ درصدی زائران را گزارش کرده‌اند.

براساس آمار آژانس‌های مسافرتی، بین ۱۲تا ۱۴هزار زائر مسلمان هرساله از امریکا به حج می‌روند اما این تعداد امسال تنها به نه هزار نفر می‌رسد.

انتظار می‌رود که امسال حدود سه میلیون زائر از ۱۶۰ کشور جهان برای سفر معنوی حج به عربستان بروند.

مدیر آژانس مسافرتی دارالایمان اعتقاد دارد که مسئله رکود اقتصادی در ایالات متحده نیز ۷۰تا ۸۰ درصد از عوامل کاهش تعداد زائران است چرا که بسیاری از مردم در این کشور شغل و خانه خود را از دست داده‌اند.

محمد از آژانس مسافرتی از نیویورک اظهار داشت به طور قطع آنفلوآنزا در کاهش تعداد زائران موثر بوده است اما همراه شدن این بیماری و شرایط دشوار اقتصادی تأثیر دوچندانی بر این وضعیت گذاشته است. 

با این حال وی اعتقاد دارد آن وحشت اولیه که طی فصل تابستان از آنفلوآنزای نوع آ میان مردم گسترش یافته بود به‌تدریج از بین رفته است چرا که اکنون بسیاری از مردم می‌دانند که این بیماری چیست و چه تبعاتی دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما