تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۸۹۶۲

برگزاری چهل و پنجمین جلسه ستاد شئون فرهنگی در استانداری مازندران

برگزاری چهل و پنجمین جلسه ستاد شئون فرهنگی در استانداری مازندران
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، چهل و پنجمین جلسه شئون فرهنگی و مناسبتهای مذهبی در مورخه ۹تیر سال جاری در حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل تبلیغات استان و دستگاه فرهنگی عضو این ستاد در سالن شهدای مازندران استانداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام شکریان در ابتدای این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه استانداری بخاطر همدلی و همراهی در مقوله فرهنگ در استان اظهار داشت: با توجه به پشت سر گذاشتن مراسم معنوی اعتکاف و رشد ۱۱در صدی شرکت کنندگان در سال۹۳ نسبت به سال ۹۲ باید تلاش کنیم تا زمینه رشد بیشتر این مراسم معنوی در استان فراهم شود.

وی ضمن گزارش عملکرد از مراسم معنوی اعتکاف خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر استقبال کنندگان از این مراسم معنوی تعداد۳۷۰ نفر مبلغ بومی بومی، ۱۱ روحانی متخصص و ۲ روحانی خارجی از کشورهای هند و تایلند به اماکن اعتکاف اعزام شدند.

شکریان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۲۵۶ مسجد استان ادامه داد: تعداد ۲۰۰۰جلد کتاب خاطرات معتکفین و تعداد ۱۰۰۰جلد ویژه نامه مهدوی اعتکاف، ۱۲۰۰۰جلد بروشور، به همراه مسابقه خاطره نویسی بین معتکفین توزیع شد. وی اضافه کرد: ‌ برای اولین بار در استان با مساعدت نماینده ولی فقیه در مازندران و استانداری استان و اداره کل تبلیغات اسلامی لوح یادبود برای تمام شکرت کنندگان در این مراسم معنوی اهداء شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در پایان به توجه بشتر به فعالیت های ماه مبارک رمضان، شبهای قدر، راهپیمایی روزجهانی قدس اشاره کرد و افزود: در ماه بسیار عزیزی هستیم که درهای رحمت از سوی خدا باز می‌شود پس باید قدر این فرصت الهی را بدانیم و در راستای تحقق شعار سال با عزم ملی و مدیریت جهادی در حوزه اقتصاد و فرهنگ قدم های خوبی برداریم.

در ادامه یونسی معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران ضمن تشکر از فعالیت های انجام گرفته ستاد شئون فرهنگی و مناسبت های مذهبی اظهار داشت: امسال مراسم معنوی اعتکاف با توجه به برنامه ریزی دقیق نسبت به سال های گذشته منظم تر، و محتوایی تر در سطح استان برگزار شد.

یونسی در پایان با تاکید بر ضرورت توجه به ماه مبارک رمضان و ایام شب های لیالی قدر و به‌ویژه روزجهانی قدس از همه دستگاه های فرهنگی خواست تا با برنامه ریزی دقیق نسبت به باشکوه برگزار شدن این مراسم دست به دست هم دهند.

گفتنی است، در پایان این جلسه مصوباتی هم به تصویب اعضاء رسید که از اهم آن می توان به چگونگی و نحوه اجرا و تعیین مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر استان ، چگونگی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و محافل مذهبی، و راهکارهای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ، و محتوا بخشی به برنامه های روحانیت در سطح مساجد استان اشاره کرد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما