تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۲۵۶۸

اختصاص ۱۵میلیارد ریال اعتبار به مساجد و امامزداه‏‌های مازندران

اختصاص ۱۵میلیارد ریال اعتبار به مساجد و امامزداه‏‌های مازندران
ایران‌زمین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در سال ۸۸ به ۱۱۳۵ مسجد و ۱۲۷ امامزاده این استان خبر داد.

«سیف‏‌الله سهرابی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه مسجد در دین اسلام عامل وحدت و اتحاد است، گفت: مسجد کانون درخشانی است که انوار تابناک الهی را برگستره زمین می‏پراکند و نوای روح‏بخش توحید و یگانگی را به مردم نورافشانی کرده و همه را به یگانه‏پرستی دعوت می‏کند.

سهرابی با ذکر این نکته که مازندران دارای ۴۰۴۴ مسجد و ۱۲۳۱ امامزاده است، تصریح کرد: این امامزادگان به نوعی کانون معنوی اسلام هستند و وظیفه ما، احیاء، مرمت و عمران این پایگاه‏های عبادی و تلاش در جذب اقشار مختلف به این مراکز دینی است.

وی افزود: ساخت، تعمیر و آبادانی این جایگاه‌‏های فرخنده نیاز به همت همه‏جانبه مردم ولایت‏مدار و مسئولین دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به مساعدت‏های صورت گرفته برای ساخت، تعمیر و تجهیز مساجد استان، یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان متولی مساجد و امامزادگان به سهم خود مساعدت‏های فراوانی به این اماکن می‏کند.

وی افزود: نهاد ریاست جمهوری، مدیریت و برنامه‌‏ریزی استانداری مازندران، ستاد حوادث غیر مترقبه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مراکزی هستند که بیشترین مساعدت را نسبت به مساجد داشتند.
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما