تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۱
۰
کد مطلب : ۱۲۷۳۷

۵ ضریح جدید در قم تا پایان سال نصب می‌شود

۵ ضریح جدید در قم تا پایان سال نصب می‌شود
حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمی در مراسم رونمایی از ضریح جدید امامزاده نورعلی(ع) روستای كرمجگان قم با اشاره به اهمیت ایجاد فضاهای مناسب در بقاع متبركه امامزادگان گفت: بقاع متبركه امامزادگان طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به قطب‌های فرهنگی در كشور تبدیل شوند و در این راستا، اوقاف و امور خیریه به این امر مبادرت اساسی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم تصریح كرد: باید فضایی مناسب برای بقاع متبركه آماده شود تا شاهد جذب گردشگران مذهبی بوده و سیره اهل‌بیت(ع) را ترویج كنیم.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: اگر بقاع متبركه امامزادگان ترمیم شده و فضاسازی آنها مورد توجه قرار گیرد، مسائل فرهنگی ترویج می‌شود.

ناظمی تاكید كرد: بقاع متبركه امامزادگان بهترین فضا برای ترویج مسائل فرهنگی و معنوی است كه باید به عمران و آبادانی آنها توجه خاص شود.

وی با بیان اینكه ۱۰ ضریح جدید برای امامزادگان استان در دست ساخت است، گفت: كار ساخت پنج ضریح تا پایان سال به اتمام رسیده و نصب می‌شود.

ناظمی در ادامه به موضوع موقوفات اشاره كرد و ادامه داد: اداره اوقاف در راستای احیای موقوفات نیز تلاش می‌كند و اجازه نمی‌دهد هیچ‌یک از موقوفات خارج از نیت اجرا شود.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: وظیفه شرعی و قانونی ما حفاظت و حراست از موقوفات است و در احیای موقوفات نیز اهتمام جدی خواهیم داشت.

وی اضافه كرد: به دنبال آن هستیم تا موقوفات تثبیت شده و به ثبت قانونی برسند تا هیچ فردی نتواند از موقوفه به نفع خود و به دور از نیت واقف برداشت كند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما