تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۱
۰
کد مطلب : ۱۲۴۲۱

رییس سازمان اوقاف: ۶۴ درصد از املاک وقفی فاقد اسناد رسمی است

رییس سازمان اوقاف: ۶۴ درصد از املاک وقفی فاقد اسناد رسمی است
حجت الاسلام علی محمدی، در همایش سراسری مدیران و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سلاح تقوا مهمترین ابزار موفقیت مدیریت است، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نه با جنگ افزار پیشرفته و سلاح نوین بلکه با سلاح تقوا، ایمان و توکل بر خدا به جنگ استکبار جهانی رفت و خدا هم او را یاری کرد و پیروز شد لذا مدیران باید در همه شرایط رضایت خداوند متعال را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت و حراست از موقوفات گفت: براساس فتاوای تمامی مراجع عظام تقلید از گذشته تا امروز تصرف بدون اذن شرعی و قانونی در موقوفات غیر جایز و غیر قانونی ودر صورت تلف شدن سرمایه موجب ضمان و گناه است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: موقوفات امانتی الهی است که امروز اداره و رسیدگی آن به ما رسیده و برای حفظ و اداره مطلوب آن باید بالاترین امتیازات معنوی را کسب کنیم .

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف و تحقق برنامه‌ها در بخش‌های مختلف باید برنامه ریزی کرد خواستار اولویت بندی در برنامه‌ها، برنامه‌ریزی علمی و دقیق، نظارت و کنترل و ارزیابی عملکرد‌ها شد.

محمدی با بیان اینکه سازمان اوقاف دارای سه بعد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، تاکید کرد: هدف نهایی مدیریت در سازمان اوقاف و اداره موقوفات اعتلای کلمه حق در جامعه است.

سرپرست سازمان اوقاف کشور با انتقاد از کم توجهی به نقش علما در وقف اموال و املاک گفت : در شهر بزرگی مثل تهران شیخ هادی نجم آبادی اولین عالمی است که اموال خود را برای اولین بار صرف ساخت و ساز و تکمیل و توسعه بیمارستان می‌کند یا یکی از واقفان بزرگ تهران آیت الله حاج ملا علی کنی است که متأسفانه در این زمینه اطلاعات لازم گردآوری نشده است.

سرپرست سازمان اوقاف کشور در ادامه با اشاره به تنوع نیت واقفان خیراندیش در بیش از ۵۰ موضوع گفت: براساس گزارشهای دریافتی بیش از ۵۰ درصد از موقوفات برای تبلیغ معارف اهل بیت است.

وی سازمان اوقاف را یکی از پرمخاطب‌ترین سازمان‌های کشور دانست و افزود: سازمان اوقاف هم اکنون با ۱۵ هزار متولی ۱۲ هزار عضو هیأت امناء، بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار مستأجر، میلیون‌ها نفر زائر در بقاع و اماکن متبرکه ، هیئت امناء مسجد و ادارات مختلف مرتبط و همکاری دارد .
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما