تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۴۸
۰
کد مطلب : ۵۴۶
آیت الله مکارم شیرازی:

رسانه ملی به انحرافات جامعه دامن نزند

به گزارش خیمه، آيت الله ناصرمكارم شيرازی در ديدار مديران كل مراكز استان‌های صدا و سيما با اشاره به نقش و جايگاه رسانه ملی در افكار عمومی خطاب به مسؤلان اين رسانه، خواستار ترويج ساده زيستی و پرهيز از تجمل گرايی در بين مردم شد.

وی تصريح كرد: زندگی تجملاتی بار سنگينی دارد و اگر زندگی ساده بود سريعتر به مقصد می‌رسيد و شما مسؤلان با توجه به تاثير گذاری در رسانه بايد زندگی ساده را ترويج نماييد.

وی عدم ازدواج برخی دختران و پسران را تجمل گرايی عنوان كرد و گفت: با توجه به تجملات و مسابقه‌های تجملی و آبروهای خيالی و چشم هم چشمی‌ها بسياری از جوانان و دهتران موفق به ازدواج نمی‌شوند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علميه قم با توجه به نگاه‌های مختلف مردم به صدا و سيما، گفت: برخی به اين رسانه نگاه تفريحی و برخی نگاه سياسی دارند ولی شما بايد خدا را مدنظر قرار داده و برای رضای او گام برداريد.

آيت الله مكارم شيرازی، رسانه ملی را همسان دانشگاه دانست و افزود: وظيفه اصلی آن براساس آيه قرآن يزكيهم و يعلم الحكمه، تزكيه و تعليم است.

وی با اشاره به وجود برخی انحرافات در جامعه از رسانه ملی خواست تا به چنين انحرافاتی دامن نزند و در ادامه خواستار برنامه ريزی دقيق و هدفمند در صدا و سيما شد.

اين مرجع تقليد همچنين با قدردانی از برخی برنامه‌های رسانه هم مانند راديو معارف و برنامه‌های توليدی در ماه رمضان، محرم و صفراز برخی برنامه‌های راديو جوان انتقاد كرد و اظهار داشت: برخی از برنامه‌های راديو جوان در شان جمهوری اسلامی ايران نيست .

وی تاكيد كرد:بايد مبلغ مكتب اهل بيت(ع) باشيم و دين خود را به اهل بيت(ع) ادا نماييم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما