تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۶
۰
کد مطلب : ۳۵۱۲۹
دبیر مهرواره هوای نو:

با هیأت می‌توان زندگی کرد


وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو با اشاره به اهداف این مهرواره گفت: این مهرواره دو هدف را دنبال می‌کند، یکی معرفی به روز هیأت‌ها است که عمدتاً مخاطب هیأتی و مذهبی دارند. در این مهرواره در چارچوب بیانیه گام دوم به هیأت نگاه می‌کنیم و تصور می‌کنیم جوانان ادامه دهنده این مسیر هستند. هوای نو می‌خواهد هیأت‌ها را به عموم مردم معرفی کند با این شعار که با هیأت می‌توان زندگی کرد و مختص به یک زمان خاص نیست.

وی با بیان اینکه هیأت برای همه ابعاد وجودی انسان حرف برای گفتن دارد، اظهار کرد: نکته دوم که در این مهرواره مدنظر قرار دارد این است که هیأت‌ها را به این سمت سوق دهیم که با مخاطب امروز و فردا ارتباط برقرار کنند. هوای نو قرار است این دو سویه را به هم نزدیک کند.

ملتجی افزود: ما در پی این نیستیم که اجزای هیأت را رتبه بندی کنیم. مهرواره هوای نو با نگاه مهر و محبت و سعه وجودی بزرگ به ماجرا نگاه می‌کند و به دنبال این است که افرادی که کارهای خلاقانه انجام می‌دهند اما خیلی از آنها رسانه‌ای ندارند که خود را معرفی کنند به جامعه بشناساند.

وی افزود: منظور از هوای نو ، هیأت‌هایی هستند که هوای فرهنگی جامعه را تصفیه می‌کنند. نماد مهرواره نیز درخت است که تشبیهی بین هیأت‌ها و بوستان و گلستان ایجاد شده که همگان از مزایای آن استفاده می‌کنند. مخاطب اول مهرواره، هیأت‌ها و تشکل‌های دینی هستند. هیأت‌ها امروزه به جایی رسیده‌اند که غیر از مراسم آیینی، خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند و منظور از تشکل‌های دینی، هیأت‌های توسعه یافته‌ای هستند که امروز تعداد آنها افزایش یافته است.

دبیر مهرواره هوای نو عنوان کرد: مخاطب بعدی مهرواره قشر فرهنگی، دینی، اجتماعی، هنری و سیاسی هستند. در این مهرواره سعی داریم هنرمندان را با فضای هیأت آشنا کنیم و مسئولان، گروه دیگر مخاطبان مهرواره هستند.

وی با اشاره به شعار مهرواره هوای نو با عنوان «در هوای نوی هیأت نفسی تازه کنیم» گفت: برای مهرواره سه بخش در نظر گرفته شده، البته هیأت اجزای گوناگونی دارد و این سه بخش، همه هیأت نیست. هر کار فرهنگی باید از پایلوت شروع شود. مهرواره هوای نو با سه بخش کار خود را شروع کرده است و به مرور بخش‌های دیگر اضافه خواهد شد. هر بخش محورها و رشته‌هایی دارد که در پایان از برگزیدگان هر بخش تجلیل به عمل می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما