تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
۰
کد مطلب : ۳۴۳۴۷

درباره مرامنامۀ ستایشگری اهل‌بیت

بنیاد دعبل برای اولین بار «مرام‌نامۀ ستایشگران و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام» را در سال 1390 ش. و در اولین همایش علمی مداحان ـ که اکثریت قریب به اتفاق چهره‌ها و نخبگان این عرصه از سراسر کشور حضور داشتند ـ رونمایی کرد.
«مرام‌نامۀ ستایشگران و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام» همان‌طور که در طلیعۀ آن آمده است: «عهدنامۀ ذاکران و مداحان اهل‌‌بيت علیهم‌السلام است؛ تا هدف و مقصد مديحه، هماره فرارو باشد و غفلت و انحراف از اين صراط مستقيم دامن‌گير نشود. مرام‌نامۀ ستايشگري و ذاکری معيار و شاخص رفتار مداحان و ذاکران و تعهد و التزام به ساحت ستودگان ـ اهل‌‌بيت علیهم‌السلام ـ است.»
این مرام‌نامه 14 اصل دارد و حاصل بیش از 200 ساعت کار گروهی با استادان، صاحب‌نظران است. خاستگاه مرام‌نامۀ ستایشگران و ذاکران اهل‌بیت سه اصل قرآن، عترت (کلام نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام) و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
این مرام‌نامه در نشست‌های هم‌اندیشی هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی به همراه جمع بزرگی از فرهیختگان، صاحب‌نظران، اندیشه‌وران در حوزۀ ذاکری اهل‌بیت علیهم‌السلام تهیه و تدوین و در اولین نشست علمی مداحان سراسر کشور، به همت بنیاد دعبل خزاعی، رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما