تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳
۰
کد مطلب : ۳۳۳۷۹
برگزاری نشست افتتاحیه شورای مشورتی ستایشگران به همت بنیاد دعبل

شمس؛ مجمعی برای گفت‌وگو و تبادل نظر بزرگان مداحی

شمس؛ مجمعی برای گفت‌وگو و تبادل نظر بزرگان مداحی
دعبل: نشست افتتاحیه شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت(شمس) فردا دوشنبه با حضور پیشکسوتان مداحی و معتمدین و موثرین این عرصه و مدیران ارشد سازمان تبلیغات اسلامی در بنیاد دعبل خزاعی برپا خواهد شد.

طبق اعلام روابط عمومی بنیاد دعبل؛ شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت که به اختصار «شمس» نامیده می‌شود سازوکاری برای جمع اندیشی و هم‌اندیشی صاحب‌نظران و کارشناسانِ آشنا با مسائل جامعه ستایشگری است. این شورا در پی نهادینه‌سازی مشارکت و همفکری فرهیختگان، پیشکسوتان و صاحب‌نظران و ورود اندیشه‌ها و خواست‌های آنان به چرخه سیاست‌گذاری عمومی خواهد بود.

در نشست افتتاحیه این شورا که از همه طیف‌های جامعه مداح دعوت شده است، پیشکسوتانی چون استاد سازگار، حاج ماشاالله عابدی، حاج منصور ارضی، حاج اکبر بازوبند،‌ حاج محسن طاهری، حاج سید احمد صالحی، حاج سید علی سادات‌رضوی، حاج عباس دلجو، حاج مصطفی خرسندی و جمع دیگری از مداحان حضور خواهند داشت.

این شورا هیئت ‌رئیسه‌ای متشکل از بزرگان جامعه مداح دارد و 9 کمیسیون در آن فعال خواهند بود که در طول هر ماه نشست‌های تخصصی خود را به صورت مستقل برگزار خواهند کرد. اعضای همه کمیسیون‌ها در هر فصل یک بار دور هم جمع خواهند شد و نتایج مذاکرات خود در هر کمیسیون را در جمع عمومی شورای مشورتی طرح خواهند کرد. دبیر علمی این شورا دکتر سنگری و دبیر اجرایی و سخنگوی شورا، حاج محسن طاهری است.

کمیسیون‌های پیش بینی شده عبارتند از:‌ هنر ستایشگری، آموزش، علمی و پژوهش، ادبیات آیینی، رسانه، برنامه‌ریزی راهبردی، حقوقی، خدمات اجتماعی، استانها که هر کمیسیون یک دبیر و تعدادی عضو دارد.

جلسه مقدماتی دبیران کمیسیون‌های شمس برای برنامه‌ریزی اولین نشست عمومی و همچنین دستور جلسات کمیسیون‌ها در دفتر مرکزی بنیاد دعبل برگزار شد که در این جلسه، محسن طاهری، سیداحمد صالحی خوانساری، سیدعلی سادات رضوی، عباس دلجو، داوود نورصالحی، حمیدرضا بهاری، حسن آهی، رسول فغانی‌پور، حمید محمدی محمدی و تنی چند از مدیران بنیاد دعبل خزاعی در آن حضور داشتند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما