تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۳
۰
کد مطلب : ۳۳۳۵۴
دکتر سنگری عضو هیئت علمی بنیاد دعبل و دبیر علمی شورای مشورتی ستایشگران

تاسیس «شمس» قدمی در مسیر گفت‌وگو و هم‌افزایی جامعه مداح

تاسیس «شمس» قدمی در مسیر گفت‌وگو و هم‌افزایی جامعه مداح
دعبل:‌ امروز پیش نشست شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت (ع) – شمس - در بنیاد دعبل برگزار شد.
شورایی که به گفته طراحان آن یک ساختار به معنای مرسوم و متعارف آن نیست. بلکه فرانهادی است برای «جمع اندیشی» و «هم‌اندیشیِ» صاحب‌نظران و کارشناسانِ آشنا با مسائل جامعه ستایشگری اهل‌بیت (ع).
دبیر علمی این شورا دکتر سنگری و دبیر اجرایی و سخنگوی شورا، حاج محسن طاهری است. با دکتر سنگری گفت‌وگوی کوتاهی درباره این شورا کردیم که می خوانید؛

شما دبیر علمی شورای مشورتی ستایشگران هستید، امکان دارد توضیحاتی در خصوص این شورا بدهید؟
یک شورا در بنیاد دعبل خزاعی وجود دارد، که هیئت علمی است و سال‌هاست در باب مسائل علمی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌کند و شورای دیگری هم هست که شورای هماهنگی تشکل‌های ستایشگری است که مدت‌هاست به وظایف خود مشغول است و توسط خود تشکل‌ها اداره می‌شود. تصمیم بر آن شد که هم برای اینکه این دو مجموعه کنار هم قرار بگیرند و هم در باب آینده مداحان و هیئت‌ها برنامه ریزی شود و از ظرفیت‌های تهرانی و استانی بهره بیشتری گرفته شود، این شورای تازه، تاسیس شود که انشالله نخستین جلسه آن بعد از پایان مذاکرات ابتدایی تشکیل خواهد شد.
این شورا در قالب 11 کمیسیون فعالیت خواهد کرد که در طول هر ماه نشست‌های تخصصی خود را به صورت مستقل برگزار خواهند کرد. اعضای همه کمیسیون‌ها در هر فصل یک بار دور هم جمع خواهند شد و نتایج مذاکرات خود در هر کمیسیون را در جمع عمومی شورای مشورتی طرح خواهند کرد.
 
اهداف شورای مشورتی ستایشگران چیست؟
هدف اصلی شورا، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های تعریف‌ شده در حوزه‌های یازده‌گانه است. حاصل کار حوزه‌های موجود، هماهنگ‌سازی و تسریع حرکت مجموعه‌ها در جهت اصلاح، رشد و اعتلای آنها بر اساس مبانی اعتقادی و رهنمودهای مقام معظم رهبری است تا هیئت‌ها بر این اساس، کاراتر و کارافزاتر عمل نمایند.
پرسش‌هایی همچون: وضعیت کنونی جامعه ستایشگری اهل‌بیت (ع) را چگونه است؟
آینده ستایشگری اهل‌بیت (ع) و سیر تحولات آن چگونه خواهد بود؟
مهم‌ترین چالش‌ها و مسائل پیش روی جامعه ستایشگری اهل‌بیت (ع) چیست؟
از مسائلی است که طرح و بررسی خواهد شد.
 
آیا می‌توان با هم‌اندیشی و گفت و گو میان مداحان، بسیاری از مشکلات را رفع کرد؟
بله، مداحان از تجربیات یکدیگر بهره‌گیری می‌کنند، آنگاه مسائل همدیگر را دریافت و بر اساس آن، اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی می‌کنند، که در قالب‌های آموزشی و علمی، در عرصه‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، یاری‌رسان خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما