تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
۰
کد مطلب : ۳۱۲۸۱

ضرورت جذب روحانیون و مداحان بومی در کاروان های عتبات عالیات

حجت الاسلام محمد مهدی روشن، مسئول دفتر  نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت لرستان، در گردهمایی روحانیون و مداحان عتبات عالیات استان، گفت: باید با برگزاری آزمونی از ظرفیت روحانیون استان برای همراهی کاروان های عتبات عالیات استفاده شود.
 
وی با انتقاد از کمبود روحانی و مداح در کاروانهای عتبات عالیات لرستان، افزود: کاروان های عتبات عالیات استان با کمبود روحانی مواجه هستند.
 
حجت الاسلام روشن، با بیان اینکه زائران عتبات عالیت  افراد مستضف هستند و نیاز به ارشاد و تبلغ دارند، اظهار داشت: حضور روحانیون در کاروان های راهیان نور جهت تبلیغ و هدایت زائران ضروری است.
 
وی بیان کرد: تلاش می شود از ظرفیت روحانیان و مداحان استان لرستان جهت حضور در کاروان های زائران عتبات عالیات بهره گرفته شود.
 
مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در لرستان با بیان اینکه در سال 94 تعداد روحانیان لرستان شش نفر و مداحان سه نفر بوده است، عنوان داشت: در دی ماه 94 تعداد روحانیون کاروان های عتبات عالیات به 18 نفر روحانی و هفت نفر مداح رسید.
 
وی افزود: درآذر ماه سال 95 نیز جمعیت روحانیون کاروان های عتبات عالیات در استان 32 نفر روحانی و 9 نفر مداح عتبات عالیات بوده است که تا پایان در دی ماه گذشته به 41 نفر روحانی و 17 مداح رسیده است.
 
حجت الاسلام روشن، ابراز کرد: با اعلام نیاز روحانی مبلغ برای همراهی کاروان های راهیان عتبات عالیات، لیست250 روحانی از استان همدان، کردستان و کرمانشاه برای استان ارسال شده است.
 
مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در لرستان، همچنین با اشاره به برگزاری آزمون در بین روحانیون استان، ادامه داد: برخی از روحانیان در آزمون شرکت نکردند، که جهت بهره گیری از ظرفیت روحانیون بومی استان تلاش می شود فرصتی فراهم شود تا و امکان برگزاری مجدد آزمون فراهم شود.
 
                                               
پایان پیام/
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما