تاریخ انتشار
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۲۲
۰
کد مطلب : ۱۷۳۷
یک مسئول فرهنگی:

هیات ها باید در اعیاد و میلادهای ائمه(ع) برنامه جشن داشته باشند

به گزارش خیمه، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در سومین گردهمایی اعضای شورای هیئات مذهبی این استان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم مختلف جشن و عزاداری گفت: هیئات مذهبی باید به همان اندازه که در مراسم عزاداری و شهادت ائمه معصومین فعالیت و برنامه های مختلف دارند به همان اندازه نیز در اعیاد و میلادهای ائمه معصومین(ع) هم برنامه های جشن و سرور داشته باشند که این امر خود زمینه حضور جوانان و نوجوانان را در هیئات بیشتر خواهد کرد. 

حجت الاسلام محمد مومنی زاده افزود: در سالی که رهبر معظم انقلاب آنرا سال نوآوری و شکوفایی نامیده اند مسئولان هیئات مذهبی فعالیتهای خود را محدود به برگزاری مراسم نکنند و در بخشهای فرهنگی دیگر نظیر تجلیل و قدردانی از معلمان، دانش آموزان و دانشجویان فعال در هیئتهای مذهبی، دیدار وملاقات با علما، مراجع و فرزانگان و برنامه های اردویی نیز فعالیت خود را گسترش دهند.

در ادامه این گردهمایی رئیس شورای هیئات مذهبی کشور نیز به رعایت مسائل شرعی و آموزش این مسائل در هیئات اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان و دست اندرکاران هیئتهای مذهبی استان در برنامه های هفتگی خود از روحانیون و مبلغان در هیئات استفاده کنند.

حجت الاسلام روح الدین دریکوند افزود: یادگیری احکام اسلامی، سیره و روش ائمه معصومین(ع) برای اعضای یک هیئت از هر گونه عزاداری مهمتر و ارزشمند تر است.

بنا بر گزارش خبرگزاری مهر، در پایان این مراسم هر کدام از مسئولان هیئات مذهبی استان به طرح مسائل، دیدگاهها و نظرات خود درباره برنامه ها و مناسبتهای سه ماهه اول سال جاری پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما