تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۲۱
۰
کد مطلب : ۱۲۰۹

اجرای پرده خوانی در همایش آئین های عاشورایی

به گزارش خیمه ، طي برگزاري چهارمين همايش آيين‌هاي عاشورايي که از يکم تا پنجم بهمن در تبريز در حال برگزاري است، مرشد حسن ميرزا علي از پرده‌خوانان قديمي کشورمان به همراه مرشد محمد احدي برنامه پرده‌خواني خواهند داشت. 

مرشد حسن ميرزاعلي با اشاره به توجه نکردن به پرده‌خواني اظهار کرد: به نظر من بايد بيش از اين نسبت به هنر پرده‌خواني که يکي از گونه‌هاي نمايشي کشورمان محسوب مي‌شود توجه داشت و دولت و مسئولان نيز بايد از اين هنر حمايت و پشتيباني کنند.

وي گفت: جاي تأسف است که جوانان ما با هنر پرده‌خواني آشنايي کمي دارند و معمولاً پرده‌خواني را با نقالي اشتباه مي‌گيرند، در حالي که نقالي به نقل داستان‌هاي شاهنامه و پرده‌خواني به روايت واقعه عاشورا مي‌پردازد.

اين پرده‌خوان قديمي افزود: در گذشته پيش مي‌آمد که هشت سال در يک محله پرده‌خواني داشتيم و شاهد بوديم که مردم حتي در زمان بارش برف نيز محل برپايي پرده‌خواني را از برف پاک کرده بودند تا ما برنامه‌مان را اجرا کنيم که البته هم ما و هم آن‌ها به فيض مي‌رسيديم.

وی گفت: در حال حاضر گاهي براي اجراي پرده‌خواني در مراسم گوناگون از ما دعوت مي‌شود که مدت زمان آن نيز چندان زياد نيست و حتي نمي‌توانيم پرده را معرفي کنيم.

خاطر نشان می شود، این پرده‌خواني با موضوعيت عاشورا و ذکر مصائب فرزندان حضرت فاطمه زهرا و علي ابن ابيطالب (ع) است که به مدت 30 دقيقه ودر ساعت 17 و 19 اجرا می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما