تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۰۴۶
امام جمعه كرج:

در عالم كسي به‌شخصيت حسين بن علي در ارتباط بامعرفت نمي‌رسد

به گزارش خیمه، عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه کرج گفت: درشناخت عظمت حركت خدايي امام حسين(ع) در واقعه عاشورا افزود: در واقعه عاشورا كه حادثه‌اي با معيارهاي گوناگون است با بررسي دقيق آن مي‌توان به اهميت و بزرگي آن قيام پي برد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسن كازروني گفت: با اشاره به اين كه چه بسيار حركاتي كه به‌خاطر انگيزه ها،حسن و قبح پيدا مي‌كنند،تصريح كرد: مثل برخواستن براي شخصي، اگر به قصد احترام باشد زيباست و اگر به‌قصد چابلوسي باشد زشت خواهد بود . 

نماينده ولي فقيه در شهرستان كرج با بيان اين كه انگيزه‌هاي نيك نيز مراتبي دارد، افزود: هر چقدر انگيزه‌ها مقدس تر باشند، اعمال نيز پاكيزه‌تر و مقدس تر خواهند بود. 

وي با اشاره به اين كه امام حسين در حركت خود، عالي‌ترين اهداف را در نظر گرفت، افزود: حضرت در وصيت خود به محمد حنفيه اهداف و انگيزه‌هاي خود را تشريح مي‌كند.

امام جمعه كرج وصيت امام حسين(ع) را در بردارنده چند نكته عنوان كرد و بااشاره به جمله حضرت "انما خرجت لطب الاصلاح في امه جدي" هدف اصلي ايشان را "اصلاح امت پيامبر(ص)" عنوان كرد و افزود: امام حسين (ع) در جمله اي مي گويد كه "اريد ان امر بالمعروف و انهي عن المنكر"، يعني "اراده كرده‌ام امر به معروف و نهي از منكر نمايم." 

كازروني، سومين هدف قيام امام حسين (ع) را با توجه به جمله ايشان كه فرمود،"اسير بسيره جدي وابي علي بن‌ابيطالب"،ضرورت انتخاب روش درست و تاسي به سيره پيامبر(ص) و علي (ع) ناميد و افزود: در كلامي ديگر، حركت امام (ع) احياي دين و سنت و دوري از ذلت بيان شده است.
"انا ادعوكم الي كتاب الله وسنه نبيه فان السنه قد امييت و ان البدعه قد احييت"، من شما را به كتاب خداوند و سنت پيامبر دعوت مي‌كنم همانا سنت مرده است و بدعت زنده شده است." 

امام جمعه كرج افزود: امام (ع) در جايي به فرزدق شاعر فرمود: اين قوم طاعت شيطان را برگزيده‌اند و طاعت خداوند را رها كرده‌اند و من سزاوارترم كه دين خدا را ياري كنم.

نماينده ولي فقيه در تبيين حادثه كربلا افزود: آثار مترتب بر يك حادثه معيارهايي دارد كه مي‌تواند ما را به عظمت يك حادثه رهبري كند. ممكن است حوادثي ازنظر زمان طولاني باشند ولي آثارآن چناني ندارند و برعكس ممكن است حوادثي به‌ظاهر حجم آن چنان نداشته باشند ولي تاثير گذار و داراي آثار بسيار زياد باشند كه حادثه كربلا از اين دست حوادث است.

وي با اشاره به اين كه آثار مرتبط بر حادثه عاشورا بسيار گسترده است افزود: حادثه كربلا علاوه بر احياي دين و درس آزادگي، آثار تكويني و تشريحي فراواني دارد .

كازروني براي نمونه به‌موضوع "شفابخشي تربت كربلا و جواز خوردن تربت آن به قصد استشفاء " اشاره كرد و افزود: در اين خصوص امام صادق(ع) فرمودند كه "خدايا براي من قرار بده در اين خاك شفا از هر دردي و ايمني از هر ترس و عزت از هر خواري و وسعت در رزق و سلامتي در جسم برايم مقرر بدار."
* خاك كربلا به خاطر خون حسين بن علي باغي از باغ‌هاي بهشت است.

كازروني در ادامه به سخن ديگر امام صادق (ع) اشاره كرد كه ايشان فرمودند كه "موضع قبر حسين باغي از باغ‌هاي بهشت است." 

وي غمگين شدن در خصوص حادثه بزرگ عاشورا را نيز يكي ديگر از پيامدهاي اين حادثه برشمرد و ضمن اشاره به تاثير هستي به آثار ديگر از قبيل آمرزش گناهان، افزود: امام صادق(ع) در اين خصوص نيز اشاره فرمودند كه "اي پسر شيب اگر مي‌خواهي گريه كني بر حسين، اشك بريز او را ذبح كردند، همان گونه كه همراه او از اهل بيتش ‪ ۱۸‬نفر به شهادت رسيدند كه در زمين همانندي نداشتند و آسمان‌ها و زمين بر او گريه كردند و ‪ ۴‬هزار فرشته نازل شدند تا او را ياري كنند، پس او را كشته يافتند."
"آنان كنار قبر او تا ظهور قائم مي‌مانند و از انصار او خواهند بود و شعارشان يالثارات الحسين است."اي پسر شبيب اگر بر حسين گريه كني تا اشك هاي تو بر گونه ات بريزد خداوند گناهان تو را مي‌بخشد."
"سپس فرمودند: پسر شبيب اگر مي‌خواهي در غرفه‌هاي بهشتي همنشين پيامبر خدا و خاندانش باشي قاتلان حسين را لعنت كن. اگر مي‌خواهي ثوابت مانند ثواب كسي باشد كه در ركاب حسين به شهادت رسيدند هر گاه ياد او مي‌كني بگو، "يا ليتني كنت معهم فافوز فوزا عظيما"،اي كاش من با آنان بودم و به فوز شهادت مي‌رسيدم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما