تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۱
۰
کد مطلب : ۹۵۸۱

الحوثی: عربستان با دولت یمن در سرکوب شیعیان همکاری می‌کند

الحوثی: عربستان با دولت یمن در سرکوب شیعیان همکاری می‌کند
گروه الحوثی می‌گوید، نیروهای عربستان سعودی در مرز یمن با تیراندازی و شلیک گلوله بار دیگر در عملیات سرکوب‌گرانه دولت یمن ضد جنگجویان شمال این کشور، همکاری کردند.

جنگجویان زیدی الحوثی، روز دوشنبه همچنین با صدور بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود، بدون اشاره به زمان دقیق حمله نیروهای عربستان سعودی و تلفات احتمالی ناشی از آن، افزودند، نیروهای عربستان با استفاده از تیربار، بازار پرجمعیت «حسامه» را هدف حمله قرار دادند.

جنگجویان الحوثی در بیانیه روز دوشنبه خود، حمله نیروهای عربستان سعودی را «رویدادی بسیار خطرناک و تجاوزی شرم‌آور ضد مردم یمن» دانستند و تصریح کردند، این حمله نشانه‌ای آشکار از عمق دخالت فزاینده عربستان سعودی در امور داخلی یمن به شمار می‌آید.

جنگجویان الحوثی همچنین در گذشته نیز عربستان سعودی، همسایه یمن، را به پشتیبانی نظامی از دولت صنعا در عملیات سرکوب جنگجویان در شمال این کشور متهم کرده‌اند.

این درحالی است که ریاض پیش از این اتهام حمایت نظامی از دولت صنعا را در این عملیات رد کرده است.

گفتنی است، عملیات نظامی ارتش یمن موسوم به «عملیات زمین سوخته» برای سرکوب جنگجویان شیعه الزیدی از ۱۱اوت ۲۰۰۹میلادی در استان «صعده» و مناطق همجوار آن آغاز شد.

عملیات ارتش یمن در شمال این کشور درحالی ادامه دارد که تاکنون صدها غیرنظامی در درگیری‌های این منطقه کشته و بنا به اعلام سازمان ملل متحد، ۱۵۰هزار غیرنظامی آواره شده‌اند.

این درحالی است که کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اوضاع آوارگان یمن را بسیار بحرانی دانسته است.
مرجع : پرس تی وی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما