تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۰۱۰۳

دور تازه حملات هوایی عربستان به شمال یمن

دور تازه حملات هوایی عربستان به شمال یمن
جنگجویان حوثی از آغاز دور تازه حملات هوایی و زمینی نیروهای عربستان سعودی علیه آنها و روستاهای هم مرز در شمال یمن، خبر دادند.

این گروه از زیدیان یمن در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، آورده‌اند، نیروهای سعودی تهاجمات هوایی و زمینی خود در خاک یمن و نقاط هم مرز با عربستان سعودی را از سر گرفته‌اند.

گزارش‌ها حاکیست، تهاجم هوایی عربستان سعودی در منطقه مرزی جبل‌الدخان در شمال یمن، تاکنون جان بسیاری از غیرنظامیان را گرفته است.

همچنین نیروهای زمینی عربستان سعودی با عبور از مرز، تهدید کرده‌اند که عملیات نظامی سنگینی را در شمال یمن انجام خواهند داد.

در حالی جنگجویان از هدف قرار گرفتن روستاهای یمن با بمب‌های سنگین خبر داده‌اند که ریاض مدعی شده است، حملات نیروهای این کشور، جنگجویان حوثی که «در خاک عربستان» هستند را نشانه گرفته است.

عربستان سعودی با طرح این اتهام که جنگجویان حوثی دو تن از مرزبانان سعودی را کشته‌اند، از شش رو پیش حملات مرگباری را بر علیه مواضع شیعیان زیدی یمن آغاز کرد.

این درحالی است که جنگجویان حوثی که به رهبری عبدالمالک الحوثی از ۱۱ آگوست امسال درحال نبرد با نیروهای نظامی یمن هستند، ریاض را به حمایت از دولت صنعا در حمله به روستاهای خود متهم کرده‌اند.

جنگجویان حوثی همچنین گفته‌اند که ریاض در تلاش است تا وهابیت را در مناطق شیعه‌نشین جایگزین کند.

برپایه گزارش‌های رسیده از سوی منابع سعودی و جنگجویان حوثی، در این حملات تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان جان خود را از دست داده‌اند.


برخی سازمان‌های حقوق بشر از بروز بحران انسانی در مناطق درگیری خبر داده و از مقامات صنعا خواسته‌اند تا برای امداد رسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه مجوز های لازم را صادر کنند.

با این همه، دولت یمن تاکنون به سازمان‌های امداد رسان پاسخ روشن و مثبتی نداده است.
مرجع : پرس تی وی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما