تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۶
۰
کد مطلب : ۹۵۰۳

ده‌ها کشته در درگیری‌های یمن

ده‌ها کشته در درگیری‌های یمن

منابع امنیتی یمن اعلام کردند نیروهای ارتش یمن روز شنبه در محله‌های قدیمی شهر صعده با شبه نظامیان گروه الحوثی به شدت درگیر شدند که به کشته شدن ده‌ها نفر انجامید.

جنبش الحوثی پیش از این از ادامه درگیری‌ها در مناطق مختلف استان صعده و عمران در شمال یمن خبر داده بود.

تلاش‌ها برای میانجیگری میان ارتش یمن و گروه الحوثی، ناکام مانده است و سرکوب مبارزان الحوثی به دست نظامیان یمن همچنان ادامه دارد.

کمک های امدادرسانان به آوارگان یمن نیز بسیار دشوار شده است. کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل اوضاع آوارگان را در یمن بسیار بحرانی خوانده و اعلام کرده است از ابتدای درگیری‌ها میان دولت یمن و گروه الحوثی در سال ۲۰۰۴ تاکنون، ۱۵۰هزار شهروند یمنی آواره شده‌اند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز اعلام کرد به علت درگیری‌های اخیر در شمال یمن هزاران نفر از مردم این مناطق مجبور به ترک خانه‌های خود و عزیمت به مناطق امن شده‌اند.

این درحالی است که مقامات ارتش یمن از اعزام جنگنده و نظامیان به نقاط شمالی این کشور برای مقابله با الحوثی خبر داده‌اند.

منابع خبری گزارش‌هایی را درخصوص دخالت مستقیم هواپیماهای عربستانی در عملیات یگان مسلح و نیروهای امنیتی ارتش یمن علیه الحوثی‌ها منتشر کردند. اما یک مقام مسئول در وزارت دفاع یمن گفت این اخبار صحت ندارد و هواپیماهای عربستانی در این جنگ مشارکت نداشته‌اند.

از ماه اوت که دولت «عملیات زمین سوخته» را ضد مبارزان الحوثی به راه انداخت درگیری‌ها شدیدتر شد. هزاران غیرنظامی خانه‌های خود را ترک کردند و به مناطق امن پناه بردند.

مرجع : پرس تی وی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما