تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۶۴۸۳

سومین آیین شعرخوانی «در مسیر ولایت» در ابرکوه برگزار شد

سومین آیین شعرخوانی «در مسیر ولایت» در ابرکوه برگزار شد
در این مراسم هاشم رضازاده از مشهد ، خلیل بصیری از ابرکوه و همچنین رودابه باقری از نیشابور، بتول احسان فر و عقیله مشتاقیان از ابرکوه به خواندن اشعاری در مدح و منقبت هشتمین امام شیعیان حضرت امام رضا(ع) پرداختند.

این برنامه که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هیات فرهنگی مذهبی مکتب الرضا(ع) و کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد شامل قسمت های مختلفی چون حافظ خوانی، مثنوی خوانی، مرشد خوانی، مولودی خوانی و شعرخوانی بود که مورد توجه مسئولین و مردم ولایت مدار ابرکوه قرار گرفت.

آیین شعرخوانی «در مسیر ولایت» از سه سال پیش با هدف ترویج و گسترش فرهنگ و سبک زندگی رضوی و شناساندن شهر ابرکوه به ایرانیان و جهان تشیع به عنوان یکی از منزلگاه های امام رضا(ع) آغاز بکار کرده و تلاش دارد هرساله با دعوت از شاعران سرشناس کشوری خصوصا آنانی که در مسیر حرکت کاروان امام رضا(ع) از مدینه تا مرو زندگی می کنند مانند اهواز ، شیراز ، ابرکوه ، نیشابور ، مشهد و دیگر شهرهای ایران بحث هنر و شعر رضوی را فرهنگ سازی و نهادینه سازی کند.

از دیگر اهداف این آیین ، همکاری و پیوستن به بنیاد بین المللی امام رضا(ع) است که بتوان با برنامه ریزی بهتر وکامل تر زمینه برگزاری کنگره های بزرگ شعر آیینی و رضوی را در ابرکوه اجرا کرد چرا که شاعران ، هنرمندان و مردم ابرکوه ثابت کرده اند با برگزاری هفت کنگره ملی شعرکویر توانایی برگزاری این گونه برنامه ها را دارند.

از نکات قابل توجه این مراسم همزمان شدن این آیین در شب پنجم ذی القعده با صد و چهاردهمین برنامه شبهای شعر و هنر و یکصد و چهاردهمین غزل حضرت حافظ بود که از نظر معنایی بسیار مناسبت داشت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما