تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۱۲۵۱

هیئات مذهبی از فضای مسجد برای عزاداری محرم بهره ببرند

هیئات مذهبی از فضای مسجد برای عزاداری محرم بهره ببرند
گردهمایی هیئات مذهبی و امناء مساجد شهرستان سیمرغ، با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولین ادارات در مسجد الرسول (ص) سوخت آبندان این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در این مراسم، دامنه سخن پیرامون اباعبدالله الحسین(ع) را طولانی دانست و گفت: حادثه شهادت امام حسین (ع) بستری را در تاریخ گسترده که روز به‌روز بر گسترش آن افزوده می‌شود. این بستر، بستر ظلم‌ستیزی، جهاد فی سبیل‌الله، صبر و ایثار، مبارزه با منکرات و تعلیم معروفات است.

وی افزود: ما اسلام، امر به معروف و نهی از منکر را در محرم و روضه‌های امام حسین (ع) آموختیم و در محرم بود که برای اولین‌بار با مسائل اسلامی در سطح گسترده آشنا شدیم و به دنبال قیام امام حسین(ع) قیام‌های عظیم تاریخ به وجود آمد.

رمضانی با اشاره به این که عاشورا نوعی تحول عظیم در دیدگاه انسان‌هاست تصریح کرد: مجالس و محافل حسینی باید با تأسی بر واقعه عاشورا، مقرون با معرفت عمیق دینی باشد. با توجه به این که تهاجم فرهنگی دشمنان حتی به داخل خانه‌ها نفوذ کرده، مبارزه با بدعت و اشاعه فرهنگ حسینی زیباترین روش خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی است. سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ با اشاره به جایگاه، مرکزیت و فضیلت مسجد نسبت به دیگر جایگاه‌ها در اسلام، بیان کرد: تلاش می‌شود تا حد الامکان هیئات مذهبی از فضای مسجد برای برگزاری مراسم عزاداری استفاده و بهره ببرند. هیئات امناء مساجد مسئولیت سنگینی دارند به خصوص در محرم الحرام که برنامه های زیادی در مساجد اجرا می‌شود. باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه حضور جوانان را در مساجد فراهم کنیم چرا که دشمن می‌خواهد بین جوانان و مسجد فاصله بیندازد و این ارتباط را باید هیئات امناء مساجد زمینه‌سازی کنند.

در ادامه این مراسم سید محسن محمودی، مسئول شورای هیئات مذهبی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ گفت: مجالس عزاداری فقط برای اشک ریختن نیست، بلکه فرصتی برای درک اهداف قیام عاشورا است از این رو دشمنان با برنامه‌ریزی و صرف هزینه‌های زیاد، در پی انحراف این مجالس هستند و قصد دارند فرهنگ شهادت طلبی را سست کنند؛ بنابراین باید هوشیار و مراقب باشیم.

وی با ارایه گزارش کوتاهی از عملکرد اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در جهت ساماندهی و هدایت هیئات به تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها، برپایی نماز جماعت پرداخت و جلوگیری از بدعت‌گذاری‌ها، بازدید و سرکشی از هیئات مذهبی شهرستان در دهه اول محرم، سیاه پوش کردن سطح شهر، حفظ نظم و امنیت هیئات مذهبی را از اولویت‌های این اداره در ایام ماه محرم دانست.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما