تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۴۱۳۴

برنامه‌های مذهبی در كرمان بدون آسيب و آفت‌

برنامه‌های مذهبی در كرمان بدون آسيب و آفت‌
ایران‌زمین: حجت‌الاسلام «مهدی عرب‌پور»، مديركل تبليغات اسلامی استان كرمان، يكشنبه سی و يك مردادماه، با اشاره به فعاليت‌های يك ساله ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در كرمان گفت: اين ستاد در استان‌ها با عضويت ۱۰ دستگاه كه شامل نماينده امام جمعه، استاندار، اداره كل اطلاعات، نيروی انتظامی، صدا و سيما، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماينده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سازمان تبليغات اسلامی است فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اينكه در آيين‌نامه اجرايی اين ستاد مطرح شده كه گزارش فعاليت‌های انجام شده اين ستاد در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح ‌شود، افزود: اين ستاد از ماه مبارك رمضان سال گذشته تا سال‌جاری ۱۰ جلسه تشكيل داده كه محورهای جلسات در زمينه مسائل برگزاری مراسم ليالی قدر و شهادت اميرمؤمنان(ع)، هفته غدير و ولايت، تاسوعا و عاشورا، مراسم دهه آخر ماه صفر، مسائل مربوط به مداحی و ... بوده است.

عرب‌پور تصريح كرد: برنامه‌ريزی برای برگزاری جشن‌های ولادت ائمه معصوم(ع)، نيمه شعبان، ماه رمضان و مسائل مربوط به كارهای فرهنگی در اين ماه مبارك و همچنين مسائل مربوط به پديده زشت روزه‌خوری در دستور كار اين ستاد قرار دارد.

مديركل تبليغات اسلامی استان كرمان اظهار كرد: در اين جلسات ۴۵ مصوبه در بخش‌های مختلف به تصويب ستاد رسيده كه اصلی‌ترين مصوبه آن‌ها مربوط به عزاداری ماه‌های محرم و صفر بوده و در اين راستا آفت‌های عزاداری مورد بررسی و برنامه‌ريزی قرار گرفت.

وی افزود: با پيگيری‌ها، تلاش‌ها و همچنين اقدامات فرهنگی و امنيتی انجام شده، هيچ‌گونه مسئله‌ای را در عزاداری‌ها نداشتيم و با وجود ترويج بحث قمه‌زنی كه از سوی بعضی افراد انجام می‌شود، توانستيم موفقيت‌های خوبی كسب كنيم.

عرب‌پور يادآور شد: به منظور پرهيز از بعضی اقدامات از جمله علم‌گردانی، تعزيه‌های نامناسب و ... منشوری برای هيأت‌های مذهبی تدوين و تذكر آفت‌ها و پرهيز از اين مسائل را به آن‌ها ارائه كرده‌ايم.

وی تصريح كرد: در زمينه برگزاری جشن‌های نيمه شعبان و آفت جشن‌های اصناف و مغازه‌داران با هماهنگی‌هايی كه با اتحاديه‌ها و واحدهای مربوطه انجام شد، اقدامات خوبی را شاهد بوديم و در اين راستا بيانيه‌ای نيز صادر شد.

عرب‌پور افزود: آخرين جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی كرمان در زمينه بحث مقابله با پديده روزه‌خواری در ماه رمضان بود كه اعضای اين ستاد هركدام نسبت به وظيفه‌ای كه داشتند، مقرر شد، اقداماتی را در راستای جلوگيری از اين مسئله انجام دهند.

وی خطاب به اعضای ستاد ساماندهی شئون مذهبی تاکید كرد: در صورت امكان خود مديران يا معاونان در جلسات اين ستاد شركت كنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما