تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۳۵۱۰

نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی همدان برگزار شد

نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی همدان برگزار شد
ایران‌زمین: نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با محوريت اعتكاف به همت اداره تبليغات اسلامی همدان در استانداری اين استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی همدان، در اين نشست كه با حضور اعضای اين ستاد برگزار شد، «علی‌اكبر فاميل كريمی» معاون سياسی، امنيتی استاندار همدان تبليغات اسلامی را متولی برگزاری مراسم اعتكاف دانست و افزود: دستگاه‌های اجرايی مربوطه نيز بايد در زمينه برگزاری هر چه مطلوب‌تر اين برنامه عميق معنوی و دينی همكاری لازم را با سازمان تبليغات اسلامی داشته باشند و در هرچه بهتر برگزار شدن اين آئين عبادی تلاش كنند.

وی با تأكيد بر لزوم پوشش خبری مناسب از برنامه اجرای اعتكاف در همدان اضافه كرد: همچنين بايد تمهيدات لازم برای استقبال از معتكفان صورت پذيرد كه در اين زمينه اجرای طرح امنيتی و ترافيكی نيز لازم و ضرروی است.

فاميل كريمی با تأكيد بر اين كه بايد به ماهيت و محتوای اين موضوع بيشتر توجه شود، افزود: آئين اعتكاف محل انسان‌سازی و حوزه ساختن انسان با دين و تقوا است به همين منظور بايد توجه به مسائل زير ساختی در اين موضوع مهم در اولويت قرار گيرد.

وی از رسانه‌های نوشتاری و گفتاری خواست تا در زمينه اطلاع‌رسانی توجه جدی به اين حوزه كرده و از طريق مصاحبه با معتكفان و طلبه‌های برجسته ثمرات اين آئين را به نحو مطلوب منعكس كنند.

حجت‌الاسلام «احد آزادی‌خواه» مديركل تبليغات اسلامی همدان نيز در اين نشست از اختصاص ۱۱ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان برای كمك به اجرای برنامه اعتكاف در سال جاری توسط تبليغات اسلامی خبر داد و گفت: توجه به اين نكته نيز لازم و ضروری است كه ستاد اعتكاف استان همدان پارسال جزء رتبه‌های برتر كشوری بوده و مورد تجليل واقع شده است.
وی در ادامه با اشاره به شركت ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر در اين آئين معنوی افزود: در شهرستان‌های همدان و فامنين شش مسجد با ظرفيت چهار هزار نفر، ملاير سه مسجد با ظرفيت ۷۰۰ نفر، بهار شش مسجد با ظرفيت چهار هزار نفر و تويسركان با چهار مسجد و ظرفيت ۷۰۰ نفر برای برگزاری آيين اعتكاف در نظر گرفته شده است.

آزادی‌خواه اضافه كرد: همچنين در اسدآباد، سه مسجد با ظرفيت ۸۵۰ نفر، نهاوند ۱۵ مسجد با ظرفيت يك هزار و ۷۰۰ نفر، كبودراهنگ دو مسجد با ظرفيت ۸۰۰ نفر و رزن ۱۲ مسجد با ظرفيت يك هزار و ۵۰۰ نفر برای برگزاری اين آيين در نظر گرفته شده است.

اين مقام مسئول هزينه نام‌نويسی برای شركت در اين آئين برای هر نفر از معتكفان را ۱۵۰ هزار ريال عنوان كرد و گفت: اين ميزان هزينه در ديگر شهرستان‌های استان كمتر بوده و به طور ميانگين هزينه شركت در اين آئين ۱۰۰ هزار ريال است.

حجت‌الاسلام «علی امامی‌فر» مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد‌ اسلامی واحد همدان هم در اين نشست احيای سنت حسنه اعتكاف را يكی از آثار و بركات انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان كرد: بايد در راستای بهره‌مندی از اين فرصت برنامه‌ريزی و اقدامات بيشتری انجام شود.

وی بهترين راهكار مقابله با شبيخون فرهنگی را گسترش فعاليت‌های فرهنگی برشمرد و گفت: انجام فعاليت‌های فرهنگی و گسترش معنويت در رفع مشكل‌های موجود در كشور تأثير بسزايی دارد.

در اين نشست ساير اعضای اين ستاد نيز به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در پايان پوشش خبری مناسب برنامه توسط صدا و سيما،طرح امنيتی و ترافيكی توسط نيروی انتظامی، تأمين اكيپ فوريت‌های پزشكی توسط هلال احمر، نظافت اطراف مساجد و تأمين آتش‌نشانی توسط شهرداری، تهيه وسائل نقليه توسط سپاه انصارالحسين(ع)، تهيه كتب و اقلام فرهنگی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موارد ديگر توسط ادارات مربوطه به تصويب رسيد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما