تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۲۹۵۲

۳۵۵ هيئت مذهبی كردستان ثبت و ساماندهی شدند

۳۵۵ هيئت مذهبی كردستان ثبت و ساماندهی شدند
ایران‌زمین: رييس شورای هيئات مذهبی اداره كل تبليغات اسلامی استان كردستان از ساماندهی، ثبت و كددار شدن ۳۵۵ هيئت مذهبی در اين استان خبر داد.

«علی خزايی» رييس شورای هيئات مذهبی اداره كل تبليغات اسلامی استان كردستان با اعلام اين مطلب گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هيئت مذهبی در استان كردستان وجود دارد كه در راستای ساماندهی و فعاليت بيش از پيش آنها ۳۵۵ هيئت ساماندهی و ثبت شده‌اند.

وی اظهار كرد: از اين تعداد هيئت ۱۷۷ مورد در بيجار، ۱۲۲ هيئت در قروه، ۳۵ هيئت در سنندج، ۴ هيئت در مريوان، ۷ هيئت در كامياران و ۱۱ هيئت در سقز ثبت و ساماندهی شده‌اند.

خزايی افزود: بحث ساماندهی تشكل‌های دينی يكی از مأموريت‌های مهم سازمان است كه اگر بخواهيم فعاليت‌های سازمان را اولويت بندی كنيم، بعد از بحث توجه به قرآن، تشكل‌های دينی به عنوان اولويت دوم مطرح است.

وی گستردگی فعاليت و مردمی بودن را دو ويژگی مهم تشكل‌های دينی دانست و افزود:تشكل‌های دينی در دين‌باوری جامعه تأثير بسيار زيادی دارند.

رييس شورای هيئات مذهبی اداره كل تبليغات اسلامی استان كردستان تصريح كرد: دشمنان نظام به خوبی می‌دانند كه هيئات مذهبی تا چه حد می‌توانند در حوزه فرهنگ تأثيرگذار باشند، بنابراين سعی می‌كنند اين فرصت فرهنگی را تبديل به تهديد فرهنگی كنند و بسياری از ارزش‌ها و باورهای ما را زير سؤال برند.

وی با اشاره به رهنمودهای امام خمينی(ره) در مورد برگزاری عزاداری‌ها به روش سنتی، اعلام كرد: سنت‌های پيشينيان ما نبايد دستخوش تفكر غرب قرار گيرد، دشمنان در صدد تغيير سنت‌های ما هستند و ما در اين مورد بايد هوشيار باشيم.

وی يادآور شد: تغيير محتوای برنامه‌ها و چهره‌سازی، از ديگر برنامه‌های دشمن برای تغيير كاربری هيئات مذهبی از دين باورتر‌شدن مردم به سمت بی‌تفاوتی آن‌ها به مذهب است، آن‌ها در صددند چهره‌هايی را در هيئات مذهبی پرورش دهند كه حتی سخن علما و مراجع هم برايشان مهم نباشد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما