تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۳۱۷۵
استاد حاج علی آهی در کلام شاگردان خود

استاد آهی، عالمی در میان مداحان هستند

استاد آهی، عالمی در میان مداحان هستند
روز های گذشته شاهد بستری شدن استاد حاج علی آهی در بیمارستان هاشمی نژاد تهران بودیم.

به همین خاطر به سراغ برخی از شاگردان وی رفتیم تا بیشتر از این مداح، شاعر و عالم پیشکسوت و پیرغلام اهل بیت علیهم السلام بدانیم.

حاج مصطفی خرسندی که از شاگردان استاد حاج علی آهی است، درباره ایشان گفت: استاد آهی از ذاکرین فاضل و به نوعی عالمی در میان جامعه مداحان هستند.
گفته های حاج مصطفی خرسندی را درباره استاد علی آهی بخوانید:

خرسندی گفت: استاد آهی از ذاکرین فاضل و به نوعی عالمی در میان جامعه مداحان هستند زیرا از محضر مراجع و علمایی مانند آیت الله میلانی (ره) استفاده کرده اند.

مصطفی خرسندی، مداح و دبیر دوره دوم کانون مداحان و شعرای آیینی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: استاد آهی از ذاکرین فاضل و به نوعی عالمی در میان جامعه مداحان هستند زیرا از محضر مراجع و علمایی مانند آیت الله میلانی (ره) استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: ایشان در ادبیات بسیار قوی بودند و کتاب قافیه را نوشتند.

دبیر کانون مداحان و شعرای آیینی با بیان اینکه استاد آهی پیشکسوت ذاکران و مداحان هستند اظهار داشت: ایشان با تلاش هایشان، خدمات بسیاری برای مداحان انجام دادند؛ روزی به بنده فرمودند باید خانه مداحان راه اندازی شود و بنده محل فعلی خانه را مشاهده کردم و به اطلاع ایشان و استاد بازوبند رساندم و با همکاری آقای قالیباف، شهردار تهران، آن ساختمان، محل خانه مداحان شد.

این مداح آل الله تصریح کرد: ایشان پیشنهاد تخصیصِ قطعه ای از بهشت زهرا را دادند و این مورد نیز با همکاری آقای قالیباف، محقق شد به طوری که قطعه روضه الحسین، به مداحان اختصاص یافت.

وی افزود: برنامه بیمه مداحان نیز از دیگر خدمات ایشان بود که پس از پیشنهاد به مقام معظم رهبری و پیگیری استاد آهی، برای بخش قابل توجهی از خادمان دستگاه امام حسین علیه السلام محقق شد.

دبیر کانون مداحان و شعرای آیینی با اشاره به اینکه توجه استاد آهی به حوزه اعتقادی و مبانی اعتقادی شعر است خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر اینکه پیشکسوت مداحی هستند شاعر نیز هستند و در این زمینه بسیار دقت دارند.

وی در همین ارتباط گفت: ایشان اشعارشان را نزد آیت الله میلانی (ره) (از مراجع تقلید) و سایر علما میبرند و اگر ایشان تأیید میکردند میخواندند.

خرسندی در پایان اظهار داشت: عملکرد استاد آهی، درسی برای مداحان جوان است که محتوای شعر مهمتر از ظاهر ادبی آن است.

شایان ذکر است حاج علی آهی، مداح پیشکسوت آل الله، دوشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۳ در بیمارستان هاشمی نژاد تهران بستری شدند. برای این پیرغلام با اخلاص و خادم اهل بیت علیهم السلام آرزوی شفای عاجل داریم.
مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما