تاریخ انتشار
شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۲
۰
کد مطلب : ۶۹۱۵

كاهش انحرافات عزاداري‌ها در کرمان

كاهش انحرافات عزاداري‌ها در کرمان
حجت‌الاسلام مهدي عرب‌پور با اشاره به لزوم دور نگه‌داشتن عزاداري اهل بيت(ع) از آسيب‌ها و بدعت‌گذاري‌ها، از به حداقل رسیدن آسيب‌هاي عزاداري‌ها در استان کرمان با اقدامات انجام شده در ستاد ساماندهي شئون فرهنگي کرمان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌هاي اخير برپايي عزاداري در ايام فاطميه در کرمان با شکوه بيشتري انجام مي‌شود، بر دوري از هر گونه آسيب و آفت در اين عزاداري‌ها تاکيد کرد.

مديرکل تبليغات اسلامي کرمان با بیان اینکه اينگونه آسيب‌ها و بدعت‌گذاري‌ها اصل برنامه را زير سوال مي‌برد و بهانه‌اي است براي دشمنان، بیان کرد که به همين دليل ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در کشور با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشکيل شده است و در استان کرمان نيز اين ستاد در حال فعاليت است و به صورت ماهيانه تشکيل جلسه مي‌دهد.

عرب‌پور هدف از تشکيل اين شورا را شناسايي و رفع آسيب‌هاي مراسم عزاداري اهل‌بيت(ع) دانست که درراستاي اجراي مصوبات شوراي مرکزي و برنامه ريزي و اجراي برخي امور در اين زمينه در کرمان تلاش مي‌کند.

وی وجود برخي آسيب‌ها در مراسم عزاداري را علاوه بر لطمه‌زدن به برنامه‌ها بهانه‌اي براي دشمنان عنوان کرد که بايد با هوشياري، مردم را با اين آسيب‌ها آشنا و از انجام آنها خودداري کرد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اينکه با اقدامات صورت گرفته، آسيب‌هاي عزاداري‌ها در ماه‌هاي محرم و صفر کاهش يافته است، استان کرمان را اصولا در بخش عزاداري‌ها نسبت به استان‌هاي ديگر با آسيب‌هاي کمتري مواجه دانست، اما نظارت و آموزش در هيئت‌هاي مذهبي را براي کنترل آسيب‌ها با جديت عنوان کرد.

 عرب‌پور بیان کرد که در رابطه با «ايام فاطميه» ستاد ضمن تاکيد و تلاش براي برگزاري با شکوه عزاداري‌ها نسبت به بعضي اقداماتي که در شان عزاداري صديقه طاهره(س) نيست تذکرات لازم را به هيئت هاي مذهبي داده است.

وي بيشترين آسيب‌ها را در کرمان علم چرخاني، حمل تصاوير منسوب به اهل بيت(ع) و ادوات موسيقي دانست و گفت که اين آسيب‌ها نيز با تذکرات داده شده به حداقل ممکن رسيده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان تشیع جنازه نمادین را در ایم فاطمیه یکی از آسیب‌های مطرح دانست که طي روزهاي گذشته با اقدامات انجام شده با هيئت‌ها تذکرات لازم براي جلوگيري از اين گونه مراسم داده شده است.

عرب‌پور از همکاري صميمانه هيئت‌هاي مذهبي با ستاد شئون فرهنگي به علت آنکه مي دانند تصميمات ستاد برپايه اهميت و مصلحت عزاداري‌ها است، تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما