تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
۰
کد مطلب : ۳۴۴۳۵

درباره شب شعر عاشورای شیراز

شب شعر عاشورایی شیراز قدیمی‌ترین و مستمرترین شب شعر عاشورا است. این برنامه هرساله در ماه محرم با حضور شاعرانی از سراسر کشور برگزار و یکی از شخصیت‌های کربلا به‌عنوان موضوع سرایش اشعار انتخاب می‌شود.
احد ده‌بزرگی، پدر شعر آئینی استان فارس و دبیر این شب شعر در این باره می‌گوید: شب شعر عاشورای شیراز یک حرکت کاملا مردمی است و بیش از اینکه تعداد آثار مهم باشد، کیفیت اشعار مهم است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از 100 اثر با کیفیت به دبیرخانه شب شعر ارسال شده است، گفت: هر سال یکی از شخصیت‌های واقعه عاشورا به عنوان موضوع شب شعر مطرح می‌شود و امسال یک سوژه نو و بکر برای سرایش شاعران انتخاب شد و تاکنون روی این موضوع کار نشده است. 
دبیر شب شعر عاشورا با اشاره به موضوع امسال « فرزندان امام حسن در عاشورا» افزود: 5 نفر از فرزندان امام حسن (ع) در روز عاشورا حضور داشتند که اغلب مردم تنها قاسم بن‌الحسن و عبدالله بن‌الحسن (ع) را می‌شناسند اما حسن مثنی، ابوبکربن حسن و فرزند دیگری این امام به نام  عبدالله‌بن اکبر حسن نیز در این واقعه حضور داشتند. 
ده‌بزرگی با اشاره به مدت زمان برگزاری این شب شعر بیان کرد: براساس روال هر ساله در 2 شب با حضور مهمانان و شاعران این شب شعر برگزار و مکان برگزاری نیز به زودی اعلام می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه اشعار هر سال در کتابی چاپ و سال بعد رونمایی می‌شود، عنوان کرد: کتاب اشعار سال گذشته با موضوع شخصیت علی‌اکبر(ع) نیز امسال رونمایی می‌شود. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما