تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸
۰
کد مطلب : ۳۴۱۶۴
استاد حسین اسرافیلی؛ شاعر آیینی

ویژگی‌های مذهبی به جامعیت شعر آیینی کمک کرد

ویژگی‌های مذهبی به جامعیت شعر آیینی کمک کرد
حسین اسرافیلی شاعر درباره شعر آیینی پس از انقلاب اسلامی گفت:  قبل از انقلاب شعر آیینی در آثار شاعرانمان زیاد بود؛ شاعرانی بودند که در این حوزه ها قدم و قلم می زدند بطوری‌که گاهی به شکل صریح موضوعات را بیان می کردند و گاهی یکی از  ویژگی ها و المان های مذهبی یا اسطوره های دینی را در شعرشان ذکر می کردند که از جمله این آثار می توان به شعر صفارزاده  و کاربرد المان های مذهبی و اسطوره های دینی در آن  پیش از انقلاب  اشاره کرد البته بعد از انقلاب توجه  به شعر آیینی بیشتر شد.
این شاعر با اشاره به دلایل توجه بیشتر به شعر آیینی پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت:انقلاب اسلامی  یک انقلاب با تفکر دینی،اهداف مذهبی  و رهبر آن یک مرجع تقلید و فقیه بود کسانی هم که به دنبال آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب حرکت کردند بیشتر به  مسائل مذهبی و دینی فکر می کردند.
این شاعر با اشاره به  تغییرات شعر آیینی از لحاظ کمی و کیفی پس از انقلاب اسلامی گفت: شاعران فراوانی حتی جوان ها پس از انقلاب به مقوله شعر آیینی روی آوردند.در شعر آیینی قبل از انقلاب مدح و منقبت ائمه بیشتر به شکل توصیف ویژگی کلی ائمه از جمله صلابت بود اما پس از انقلاب ویژگی های خاص ائمه بیشتر در شعر  خود را نشان داد.
وی ادامه داد: شعری درباره امام حسن (ع)  پس  از انقلاب اسلامی به ویژگی های دوران امام حسن (ع) و  شخصیت این امام بزرگوار اشاره داشت که این موضوع به جامعیت شعر آیینی پس از انقلاب اسلامی کمک کرد.
اسرافیلی گفت:قوت شعر به توانایی شاعر بستگی دارد.اینکه چقدر می تواند از عناصر شعری با توجه به توان فرهنگی و شاعرانگی خود بهره ببرد از جمله موضوعات مهمی است که خوشبختانه شعر آیینی پس از انقلاب به آن پرداخته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما